Page 334 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 334
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

Naša, od ustvarjalcev plača, pa so pravzaprav prodane pesmi. In
zdaj če nekdo trdi, da mu je ful všeč tvoja pesem … cene na teh
portalih internetnih online so recimo med 1 € in 2,80 €. Tako da
boli to, da ti nekdo trdi, da mu je res všeč tvoja glasba, na koncu
pa izveš, da jo pravzaprav piratsko prenesejo ali iz Youtuba ali iz
ostalih medijev. Počutiš se skor zlorabljenega, pa opeharjenega. V
današnjem času, predvsem zaradi generacije Y, generacija X je še
mogla kupovat CD-je in podobne stvari. Pri generaciji Y pa je uff
čist huda pesem in v naslednjih desetih sekundah pff in jo že pre-
nesejo na računalnik, ni treba kupit. Pol pa na koncu še reče, ja uff
zakaj pa bi kupu, če lahko zastonj dobim, ane?.Mislim zakaj, če ti
je res ušeč ustvarjalec, če je to podpora ustvarjalcu, zakaj ne ku-
pit. Ne gre tu za to, da bo un obogateu, ker danes z glasbo, že z vi-
deo produkcijo obogatet ne gre. Tako da največkrat sem že videl,
da se ustvarjalci držijo tega, da dajo glasbo kar zastonj. Da ustva-
rijo recimo pesem in jo zastonj ponudijo publiki. Pol pa v bistvu
zahtevajo plačilo samo za vrtenje glasbe na žurih, partijih in to.
Se v bistvu izognejo piratstvu, pa temu, da bi kdo reku, oh zakaj
pa bi to kupu tvojo glasbo. Skratka, če podpiraš artista, tut ku-
piš njegovo glasbo, ker mu to mogoče omogoča nakup nove opre-
me, mogoče sploh preživetje. Seveda če bi se vsi držali tega, bi se
s tem lahko živelo. Pa s tem ne mislim, da bi imel deset avtov in
hišo z bazenom, ampak da bi skoz prišel tko kot pridejo normal-
ni ljudje s službo. In zaradi teh converterjev in temu podobnih za-
dev je to nemogoče. Sem pa slišal že, oziroma vem, da so razne te
blokade izumli, tudi YouTube, da onemogoča tudi converterjem,
da prenesejo glasbo. So pobremzani, ne vem sicer, kako delujejo
te stvari, imajo pa seveda povezave, da onemogočajo piratstvo ...
Ne poslužujem se piratsva, bom rekel, da odkar zares objavljam
in odkar so izdani tudi v tujini pri založbah komadi, ne. To boli.
Ker je že tema YouTube, povem, da grem res raje na YouTube in
mu tam naštepam sto ogledov, dam pet, deset ponovitev dnevno,
če mi je kakšna pesem všeč. Ker mu to tudi pomaga. Če mogo-
če nimam financ, da bi kupoval vse te pesmi, grem pol res raje na
YouTube, mu en ogled dam. Ker tut oboževalci in ostali, ko vidi-
jo da ima neka pesem, video sto tisoč ogledov, uu, kaj pa je tole. V
smislu češ, če pa ima sto tisoč ogledov, ziher je za nekaj. Tako da
se s tem tudi širi prepoznavnost. Če pa si pesem preneseš, ne daš

334
   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339