Page 82 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 82
Management temeljnih procesov

Čeprav smo vprašalnike naslovili na direktorje podjetij, so jih
izpolnjevali tudi njihovi sodelavci, ki so povezani z izboljšavami procesov
v podjetju. To smo ob začetku raziskave predvideli in v sklop vprašanj o
anketirancih vključili tudi nabor različnih možnosti o tem, katero funk-
cijo opravljajo anketiranci. Glede na spoznanja v teoretičnem delu naloge
o lastnostih MSP in managementu temeljnih procesov v MSP smo pred-
videvali, da ankete ne bodo izpolnjevali samo direktorji. To povezujemo
z manj podobno delitvijo dela v teh podjetjih, manj hierarhičnimi nivo-
ji od vodstva navzdol in posledično večjo vpletenostjo vodij in sodelavcev
operativnega nivoja v management temeljnih procesov, ki so po navadi v
MSP hierarhično bliže vrhnjemu nivoju managementa.

82 Rezultati ocen za dejavnik »management temeljnih procesov«
V tem poglavju predstavljamo rezultate osrednjega sklopa anketne-

ga vprašalnika, kjer smo anketirance povprašali po dejavnostih mana-

gementa temeljnih procesov, ki v našem modelu povezav (slika 1) pred-

stavljajo enega izmed dejavnikov, za katerega smo predpostavili, da vpliva

na uspešnost podjetja. Glede spoznanja v teoretičnem delu in glede na

razviti model povezav smo med dejavnike managementa temeljnih pro-

cesov všteli instrumentalne in interesne dejavnosti managementa (pla-

niranje, organiziranje, vodenje, nadziranje), ki smo jih podrobneje raz-

členili na snovanje in načrtovanje, povezovanje in urejanje, vodenje in

poslovodenje, presojanje in merjenje (preglednica 1, slika 1). Med anketi-

ranci smo najprej preverili, kakšno vrsto temeljnega procesa izvaja njiho-

vo podjetje. Nabor temeljnih procesov smo pripravili na podlagi študija

literature in spoznanj v teoretičnem delu, izhajali smo iz tega, da smo pri-

merno celovito zajeli tako procese na vhodu podjetja (nabava) kot proce-

se v podjetju (razvoj, proizvodnja, izvajanje storitev) in na izhodu pod-

jetja (trženje).

Tudi v tem delu anketnega vprašalnika so anketiranci na izbrane tr-

ditve za vsako izmed dejavnosti managementa temeljnih procesov (sno-

vanje in načrtovanje, povezovanje in urejanje, vodenje in poslovodenje,

presojanje in merjenje) odgovarjali s pomočjo šeststopenjske lestvice, s ka-

tero so ocenili, v kolikšni meri posamezna trditev drži za njihovo podje-

tje. Pri tem je ocena 1 pomenila, da trditev za podjetje nikakor ne drži,

ocena 6 pa, da zelo drži. Skupno povprečje posameznih trditev smo izra-

čunali tako, da smo sešteli povprečne vrednosti posameznih trditev ter

vsoto delili s številom trditev. Za vsako izmed trditev smo izračunali pov-
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87