Page 3 - Management 16 (2021), številka 1
P. 3
ut Likar Uravnotežena komunikacija
Univerza na Primorskem, med šolstvom in gospodarstvom
Fakulteta za management mora postati prihodnost
borut.likar1@guest.arnes.si
Najboljše šole danes oblikujejo kadre, ki jih bo jutrišnje gospodarstvo
Žiga Čepar potrebovalo, zato se morajo biti sposobne povezovati z gospodarstvom
Univerza na Primorskem, in v ta nov modus operandi aktivno vključiti tudi dijake. Naša teza je,
Fakulteta za management da je neustrezna komunikacija med sfero šolstva in sfero gospodarstva
ziga.cepar@fm-kp.si glavna težava plodnejšega sodelovanja. V prispevku je predstavljena kva-
litativna raziskava povezovanja srednješolskega izobraževanja in gospo-
Petra Kunc darstva. Najpomembnejše ugotovitve naše raziskave so, da v Sloveniji še
Univerza na Primorskem, nimamo zadovoljivega povezovanja med srednjim šolstvom in gospodar-
Fakulteta za management stvom. Predvsem je problem komunikacija med vsemi deležniki. Vsi ude-
petra.kunc@guest.arnes.si leženci v raziskavi pričakujejo od države, da bo trajnostni dialog sistem-
sko uredila.

Ključne besede: povezovanje srednjega šolstva in gospodarstva, inovativ-
nost, komunikacija

Balanced Communication between Education and Economy
Must Become the Future

The paramount schools today are shaping the staff that tomorrow’s econ-
omy will necessitate, so they need to be able to connect with the economy
and actively involve students in this new modus operandi. Our thesis is
that inadequate communication between the sphere of education and the
sphere of economy is the main problem which is stopping more fruitful
cooperation. The paper presents our qualitative research on the connec-
tion between secondary education and the economy. The most important
findings of our research are that Slovenia fails to have a satisfactory con-
nection between secondary education and the economy. Above all, the
problem is communication between all stakeholders. All participants in
the research expect the State to systematically regulate sustainable dia-
logue.

Keywords: connecting secondary education and economy, innovation,
communication

https://doi.org/10.26493/1854-4231.16.3-9

Uvod in teoretična izhodišča spodarstva do javnega sektorja in države (Petrin
Globalizacijski procesi v današnjem času prina- 2004).
šajo veliko sprememb, kar je še posebej čutiti v
gospodarstvu, kjer morajo nenehno slediti sodob- Človeški kapital postaja čedalje pomembnejši
nim smernicam. Gospodarska rast danes temelji dejavnik uspešnosti podjetij. Slovenski deloda-
na razvoju in uvajanju novega znanja ter inovacij, jalci se čedalje bolj soočajo s težavami pri iskanju
razpoložljivosti podjetniških idej in hitrosti, s ka- kadrov, ki bi bili ustrezno kvalificirani. Znanje na-
tero se te ideje pojavljajo na trgu. Za konkurenčni mreč zelo hitro zastareva, tehnološki cikli so vse
preboj slovenskega gospodarstva mora Slovenija krajši, čas izobraževanja pa se podaljšuje, kar pov-
postati inovativnejša in bolj podjetniška, torej je zroča še večje neskladje med šolstvom in gospo-
treba uveljaviti koncept kakovostne gospodarske darstvom.
rasti, ki naj temelji na idejah, znanju, novi tehno-
logiji, in to na vseh področjih delovanja, od go- Zaradi nenehnih sprememb je še pomemb-
neje, da izobrazimo inovativne in podjetne kadre,
saj bodo rojeni po letu 1982 do leta 2025 predsta-

management 16 (2021) številka 1 3
   1   2   3   4   5   6   7   8