Page 107 - Studia Universitatis Hereditati, vol. 3(1) (2015). Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press.
P. 107
ces valorizacije virov kulturnega turizma z vidika
destinacijskega menedžmenta

Ksenija Vodeb

Trendi in turistični tokovi nakazujejo, da kulturni turizem čedalje bolj pridobiva na pomenu. Vkl- 107
jučevanje virov kulturnega turizma v turistično ponudbo pa ni samoumevno in preprosto, saj neu-
strezni pristopi lahko povzročijo veliko škode ne le turizmu, pač pa kulturnim virom. Izpostavljen je
pomen interdisciplinarnega pristopa v procesu valorizacije virov kulturnega turizma, kakor tudi vkl-
jučevanje lokalne skupnosti in vseh drugih akterjev turistične destinacije.
Ključne besede: turistični viri, turistične privlačnosti, viri kulturnega turizma, valorizacija turističnih vi-
rov
Trends and tourist flows indicate that cultural tourism is increasingly gaining in importance. Integra-
tion resources of cultural tourism in the tourist offer are not self-evident and simple whereas inappro-
priate approaches can cause a lot of damage; not only to tourism, but to cultural resources. The im-
portance of an interdisciplinary approach in the process of valorisation is emphasised, as well as the
involvement of the local community and all the other actors at the destination.
Keywords: tourism resources, tourism attractions, cultural resources, tourism resources valorisation

Vsvetu je veliko primerov kulturne dediš- takratnih evropskih kulturnih prestolnic (Rim,
čine, ki je vključena v turistično ponud- Pariz, Firence, Benetke …).
bo. Ponekod je ta (kulturna dediščina)
tako »močna«, da predstavlja glavni motiv obi- Čeprav se nam zdi vključenost kulturne de-
ska oz. kar samo turistično privlačnost, v nekate- diščine v turistično ponudbo nekaj povsem sa-
rih primerih pa lahko govorimo celo o končnih moumevnega (to namreč sodimo po že obstoje-
turističnih destinacijah, ki temeljijo na kultur- čih uspešnih primerih), je pot do pravih zgodb
ni dediščini oz. so kot taki destinacija sama. De- in turistično uspešnih primerov precej zahtevna.
stinacija je vedno cilj potovanja nekega turista, v Kulturna dediščina v osnovi predstavlja resurs,
tem primeru pa je njegov motiv kultura. Kultur- vir, potencial, ki ga je še le potrebno oblikovati
na dediščina je bila privlačna za obiskovalce in v turistično privlačnost in postaviti v okvir tu-
potnike še pred začetkom organiziranega turiz- ristične ponudbe. Zato je koristno razločiti med
ma, kot ga poznamo danes. Romanja v 13. in 14. turističnimi viri in turističnimi privlačnostmi.
stoletju (verski motivi) in pa Grand Tour poto- Zaradi vložka znanja, sredstev in sposobnosti
vanja ob koncu 17. st. pa vse do 19. st. (do pojava menedžmenta ter vseh aktivnosti, ki so v proce-
delavskega družbenega razreda in prve demokra- su valorizacije zahtevani, turistična privlačnost
tizacije potovanj) so v osnovi imela za cilj obisk predstavlja konkurenčno prednost po kateri je
destinacija prepoznavna na trgu. To prepoznav-
nost seveda črpa iz specifičnih lastnosti in iden-
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112