Page 7 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 27, ISSN 2590-9754
P. 7
BESEDA UREDNIKA
S to številko tudi revija vstopa v »navadno leto 2018«, ki ga ne obele-
žuje več velika obletnica reformacije, ki je posebej izzivala k iskanju od-
govorov na vprašanje, kaj vse je verska reformacija pred 500 leti prispe-
vala v versko, kulturno, civilizacijsko zgodovino krščanske Evrope, na
kaj vse je vplivala in česa vsega izraz/odraz je bila. Z navadnim letom so
spet v ospredju vprašanja, kaj in kako je s (protestantskim) krščanstvom
v sodobnem svetu, v sodobnem (post)modernem in globaliziranem sve-
tu, v svetu modernizacijskih in globalizacijskih procesov in njihovih
nosilcev na eni ter različnih tradicionalnih in lokalnih (tudi verskih)
»identitet« in njihovih nosilcev na drugi strani. Natančneje vprašano:
kako je v tem in takem svetu z glasom krščanskega sporočila in sli-
šanostjo tega glasu, kako je s podobo – videnjem te podobe – cerkve
kot njegovega glasnika. To vprašanje je posebej ključno prav za prote-
stantsko krščanstvo in protestantske cerkve (ali: na to vprašanje lahko
daje najboljši odgovor prav vpogled v sodobno protestantsko krščan-
stvo). Katoliška cerkev se s svojim »bogastvom« temu vprašanju v več-
ji meri kot protestantske lahko izogiba. Ko pravim »bogastvo«, ne mis-
lim samo in v prvi vrsti na njeno materialno/denarno bogastvo, ampak
na (pre)obilje njenih »duhovnih«, dobrodelnih, vzgojnih, magično-reli
gioznih, folklornih, »identitetnih«, odkrito in prikrito političnih, odkri-
to ali prikrito ekonomskih ustanov in dejavnosti (obe vrsti/pojmovanji
bogastva sta seveda v medsebojni zvezi, druga drugo omogočata in po-
gojujeta). Taka cerkev je sicer ranljivejša, ker je bolj »izpostavljena«, toda
5
S to številko tudi revija vstopa v »navadno leto 2018«, ki ga ne obele-
žuje več velika obletnica reformacije, ki je posebej izzivala k iskanju od-
govorov na vprašanje, kaj vse je verska reformacija pred 500 leti prispe-
vala v versko, kulturno, civilizacijsko zgodovino krščanske Evrope, na
kaj vse je vplivala in česa vsega izraz/odraz je bila. Z navadnim letom so
spet v ospredju vprašanja, kaj in kako je s (protestantskim) krščanstvom
v sodobnem svetu, v sodobnem (post)modernem in globaliziranem sve-
tu, v svetu modernizacijskih in globalizacijskih procesov in njihovih
nosilcev na eni ter različnih tradicionalnih in lokalnih (tudi verskih)
»identitet« in njihovih nosilcev na drugi strani. Natančneje vprašano:
kako je v tem in takem svetu z glasom krščanskega sporočila in sli-
šanostjo tega glasu, kako je s podobo – videnjem te podobe – cerkve
kot njegovega glasnika. To vprašanje je posebej ključno prav za prote-
stantsko krščanstvo in protestantske cerkve (ali: na to vprašanje lahko
daje najboljši odgovor prav vpogled v sodobno protestantsko krščan-
stvo). Katoliška cerkev se s svojim »bogastvom« temu vprašanju v več-
ji meri kot protestantske lahko izogiba. Ko pravim »bogastvo«, ne mis-
lim samo in v prvi vrsti na njeno materialno/denarno bogastvo, ampak
na (pre)obilje njenih »duhovnih«, dobrodelnih, vzgojnih, magično-reli
gioznih, folklornih, »identitetnih«, odkrito in prikrito političnih, odkri-
to ali prikrito ekonomskih ustanov in dejavnosti (obe vrsti/pojmovanji
bogastva sta seveda v medsebojni zvezi, druga drugo omogočata in po-
gojujeta). Taka cerkev je sicer ranljivejša, ker je bolj »izpostavljena«, toda
5