Page 121 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XVII (2021), številka 33, ISSN 2590-9754
P. 121
zorica kuburić

ju 1933–1988 krščenih 70 vernikov; leta 1988 je cerkev nehala delovati,
verniki so prešli k občini v Dobanovcih; 49 se jih je v tem času preselilo
drugam, dobra četrtina teh v tujino. Skupnost v Surčinu je začela z de-
lom leta 1968 in prenehala obstajati leta 1989: od registriranih 24 verni-
kov so bili 4 izključeni, polovica pa jih je odšla v druge skupnosti.

Moderni način sprejemanja novih vernikov je, kot smo omenili, po-
vezan z ustanavljanjem nove cerkve. S predavanji in seminarji v najetih
prostorih se poslušalci postopoma seznanijo s cerkvenimi nauki in iz
skupine aktivnih se oblikuje nova cerkev, ki se ji pridruži jedro misijo-
narjev iz že obstoječe cerkve. Tako je bila leta 1991 formirana nova cer-
kev, ki je dobila ime po kinodvorani Kozara, kjer so bila organizirana
predavanja in kasneje obredi. Od leta 1991 njihova cerkvena knjiga bele-
ži skupaj 77 vernikov. Od tega je bilo 34 krščenih po javni evangelizaciji
na Politehnični akademiji v Beogradu in še 30 leta 1999. Večina članov
je bila novih, drugi so prišli iz že obstoječe občinske cerkve v Beogradu.
Samo 4 so bili izključeni in 9 jih je odšlo drugam ali v tujino.

Zanimiv je vpogled v organizacijsko strukturo te cerkve, ki je nasta-
la med največjo jugoslovansko krizo. Šlo je za ljudi, ki so dvomili v smi-
sel življenja in bili pripravljeni menjati svojo identiteto ali druge stva-
ri v svojem življenju. Sodeč po intervjujih, ki sem ji opravila z verniki
po obredih, je večina vernikov mladih, največ je študentov iz različ-
nih območij Srbije in Črne gore, ki so v cerkvi našli svojo drugo druži-
no, skupnost in duhovno usmeritev. Obredi in dejavnosti so sicer v sta-
ri zemunski cerkvi. Nekatere njihove življenjske zgodbe sem že objavila
(Kuburić 2007 in 2009).

Zaključek
Cerkvene knjige zemunske adventistične občine imajo skupno za-
beleženih 939 vernikov. Steber verskega življenja je občinska cerkev v
Zemunu, ki je najštevilnejša in najstarejša. Okrog 70 % so vernice in
30 % verniki. V cerkvenih vodstvenih strukturah je slika obrnjena: vse
vodstvene položaje zasedajo moški, čeprav so seveda v izvoljenih orga-

119
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126