Page 116 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 116

Lindeman, J. (2005). ALLU: Ala­asteen Lukutesti: Käyttäjän käsikirja
             glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 41
                   Universityof Finland, Centre of Learning Research.
               Lindner, K.-T., & Schwab, S. (2020). Differentiation and individualisation
                   in inclusive education: A systematic review and narrative synthesis.
                   International Journal of Inclusive Education. https://doi.org/10.1080
                   /13603116.2020.1813450
               Lyon, G. R., Shaywitz, S. E., & Shaywitz, B. A. (2003). Defining dyslexia,
                   comorbidity, teachers’ knowledge of language and reading: A definition
                   of dyslexia. Annals of Dyslexia, 53, 1−14.
               Martan, V., Skočić Mihić, S., & Čepić, R. (2024). Teachers’ knowledge about
                   students with dyslexia and professional development. European Journal
                   of Contemporary Education, 12(2), 535−552.
               Münte, T. F., Altenmüller, E., & Jäncke, L. (2002). The musician’s brain as a
                   model of neuroplasticity. Nature Review Neuroscience, 3(6), 473−478.
               Overy, K., Nicolson, R., Fawcett, A. J., & Clarke, E. F. (2003). Dyslexia and
                   music: Measuring musical timing skills. Dyslexia, 9(1), 18−36.
               Piéron, H. (1973). Dictionary of psychology. Globo Publishing House.
               Protopapas, A., & Skaloumbakas, C. (2008b). Software for screening
                   learning skills and difficulties (LAMDA). EPEAEK II Action, 1.
               Stein, J., & Walsh, V. (1997). To see but not to read: The magnocellular
                   theory of dyslexia. Trends in Neurosciences, 20(4), 147−152.
               Vandierendonck, A., Kemps, E., Fastame, M. C., & Szmalec, A. (2004).
                   Working memory components of Corsi blocks task. British Journal of
                   Psychology, 95(Pt. 1), 57−79.
               Zuk, J., Perdue, M. V., Becker, B., Yu, X., Chang, M., Raschle, N. M., &
                   Gaab, N. (2018). Neural correlates of phonological processing: Disrupted
                   in children with dyslexia and enhanced in musically trained children.
                   Developmental Cognitive Neuroscience, 34, 82−91.


               Povzetek
               UDK 78:616.89­008.434.5

               Prispevek obravnava, kako glasbene stimulacije podpirajo otroke z disleksijo, zlasti pri
               izboljšanju branja, fonološkega zavedanja in kognitivnega razvoja. Primarni cilji so iden­
               tificirati učinkovite glasbene strategije, oceniti njihov vpliv in zagotoviti vključitev otrok
               z disleksijo v inkluzivne učilnice. Novejše raziskave poudarjajo skupne živčne mehaniz­
               me in se osredotočajo na glasbene intervencije, ki temeljijo na ritmu in melodiji ter nju­
               ni kombinaciji. Usklajene so z ustvarjanjem inkluzivnih izobraževalnih praks in podpor­
               nega individualiziranega učenja. Z vključevanjem glasbenih dejavnosti v učilnice lahko
               učitelji razrešujejo izzive, s katerimi se soočajo učenci z disleksijo. Posebne dejavnosti v
               obravnavanih raziskavah vključujejo stimulacije na osnovi ritma, kot so telesna tolkala,
               tapkanje, bobnanje, igranje tolkal, odbijanje žoge, ki izboljšujejo fonološko obdelavo in


               116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121