Page 117 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 117
delovni spomin. Stimulacije, ki temeljijo na melodijah pri petju in vajah za razlikovanje
tonov, izboljšajo slušno obdelavo in razumevanje jezika. Kombinirani pristopi vključuje
jo ritem, melodijo, veččutne elemente, gibanje, vizualne pripomočke in interaktivne di
gitalne tehnologije, ki skupaj krepijo asociacije z zvoki in s črkami ter tekoče branje. Te
intervencije so v skladu z Gardnerjevo teorijo več inteligenc. Spodbujajo individualizi
rano učenje in angažma učencev. Praktične strategije za integracijo zajemajo usklajeva
nje glasbenih dejavnosti z bralnimi cilji, vključevanje kratkih, strukturiranih sej v redni
šolski urnik ter uporabo digitalnih orodjij za prilagojeno učenje in povratne informa
cije v realnem času, ki združujejo veččutne elemente. Programi usposabljanja učiteljev
so ključni za pridobitev potrebnih veščin za učinkovito izvajanje teh strategij. Omejitve
so majhne velikosti vzorcev, kratko trajanje intervencij in metodološka variabilnost, ki
predstavlja izziv pri posploševanju ugotovitev. Holistične glasbene stimulacije, ki zdru
žujejo ritem in melodijo, so lahko koristne za učenje in akademsko uspešnost, osebno
rast ter splošno dobro počutje učencev z disleksijo. Jovana Blagojević ◆ THE EFFECTS OF MUSICAL STIMULATION ON CHILDREN WITH DYSLEXIA
117