Page 56 - Spodbujanje učinkovitega učenja: zbornik povzetkov strokovne konference
P. 56
entina Cuderman Z dramatizacijo proti nasilju
Osnovna šola Stražišče kranj
valentina.cuderman@gmail.com Pomembno je, da se zavedamo, da se je primernega načina komuniciranja in re-
ševanja notranjih ter zunanjih konfliktov potrebno naučiti. Učitelj lahko s svojo
izvirnostjo, ustvarjalnostjo in inovativnostjo ter s čutom za otroka korenito pri-
pomore k zmanjšanju in preprečevanju nasilja tako, da se dotakne preventive in
okrepi otroško zavedanje o tej temi ter otroke spodbudi k pogovoru o medvr-
stniškem nasilju in nasilju na sploh. V prispevku je predstavljen učinkovit pristop
reševanja konfliktov na primeru kratkih dramatizacij na temo nasilja, ki so jih od-
igrali učenci 4. razreda. Odigrali so šest kratkih zgodb. Vsaka zgodba predstavi
različno konfliktno situacijo. Učenci jih v igri odigrajo na agresiven, neprimeren
način. Potem pa na koncu vsake zgodbe sledi nepričakovano: aktivirajo se gle-
dalci, ki lahko kritično vrednotijo ravnanje odigranega dogodka ter iščejo nove,
sprejemljivejše načine reševanja konfliktov.

Ključne besede: preventiva, učenje reševanja konfliktov, dramatizacija, aktivni gle-
dalec

Zbornik povzetkov strokovne With Dramatisation against Violence
konference Spodbujanje
učinkovitega učenja, We need to be aware that appropriate communication and resolving internal and
Koper, 26. avgust 2020 external conflicts is something we must learn. Teachers’ originality, creativity and
innovativeness can fundamentally reduce and prevent violence by using preven-
Abstracts of the Professional tion and reinforcing a child’s awareness of the subject as well as by encouraging
Conference Developing conversations about peer violence and violence in general. The article presents an
Effective Learning, efficient approach to conflict resolution using short dramatisations on the topic
Koper, 26 August 2020 of violence, acted out by fourth grade pupils. They acted out six short stories. Each
story presents a different conflict situation. Pupils act them out aggressively, inap-
propriately. Then, at the end of each story, the unexpected follows. The audience
are invited to critically evaluate the conduct of the event and seek for new, more
acceptable ways of resolving conflicts.

Key words: prevention, learning conflict resolution, dramatisation, active audi-
ence

https://doi.org/10.26493/978-961-293-002-8.54 54
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60