Page 223 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 223
je prek odprtokodne aplikacije za spletno anketiranje na domeni www.1ka. tina rus, kristina rakuša krašovec
si. Pridobljene podatke smo računalniško obdelali s programom Microsoft
Office Excel ter jih grafično prikazali v obliki grafov in tabel, ugotovitve pa
zapisali v razpravi in zaključku raziskave. Upoštevana so bila etična načela ra-
ziskave pri vseh fazah zbiranja in obdelave podatkov, anketiranje pa je po-
tekalo anonimno in prostovoljno.
Rezultati
V anketni raziskavi, ki smo jo izvedli v SB NM in ZD NM, je od 100 predvidenih
sodelujočih vrnilo izpolnjen anketni vprašalnik 81 izvajalcev zdravstvene
nege (srednje medicinske sestre, diplomirane medicinske sestre, magistre).
V ZD NM so kot najpomembnejše vloge medicinske sestre pri obravnavi pa-
cienta z astmo označili zdravstveno vzgojo (92 %), pravilno ukrepanje ob ast-
matičnem napadu (84 %) ter prepoznavanje poslabšanja astme (81 %). V SB
NM pa so kot najpomembnejše ukrepe navedli prepoznavanje poslabšanja
astme (93 %), namestitev pacienta v položaj za lažje dihanje (91 %) ter pravil-
no ukrepanje ob astmatičnem napadu (89 %). Večina anketiranih se strinja,
da so več znanja o zdravstveni negi pacienta z astmo pridobili v kliničnem
okolju kot pa v času izobraževanja (x̄ = 4,2) ter da so jih v času izobraževanja
naučili, kaj je astma (x̄ = 3,8). Bili so seznanjeni o pravilni aplikaciji kisika (x̄ =
3,5). Kar nekaj anketiranih pa se strinja, da so v času izobraževanja prejeli pre-
malo informacij o zdravstveni negi pacienta z astmo (x̄ = 3,4). V primeru, da
bi imel pacient astmatični napad, bi medicinske sestre pacienta namestile v
sedeči oziroma polsedeči položaj (x̄ = 4,5), izmerile vitalne funkcije (x̄ = 4,4),
poklicale zdravnika (x̄ = 4,4), pri pacientu pa bi opazovale in merile dihanje
(x̄ = 4,3).
Večina anketiranih se strinja, da ima medicinska sestra prav tako pomembno
vlogo pri informiranju pacienta, kot jo ima zdravnik (x̄ = 4,0), ter da medicins-
ka sestra pacientu praktično nakaže, kako se pravilno uporablja terapijo (x̄ =
3,9). Anketirani so se zelo strinjali tudi s trditvama, da medicinska sestra zag-
otovi pacientu dovolj informacij o pravilnem načinu jemanja terapije (x̄ = 3,7)
in da medicinska sestra o pravilnem načinu jemanja terapije pouči tudi svo-
jce (x̄ = 3,7).
Razprava
Z raziskavo, v kateri so sodelovali izvajalci zdravstvene nege iz SB NM in ZD
NM, smo ugotovili, da ima medicinska sestra pomembno vlogo pri obravnavi
pacienta z astmo. Pacient mora imeti obširno znanje o svoji bolezni, zato mo-
ra medicinska sestra redno obnavljati in preverjati pacientovo znanje. Ta se
lahko kadar koli obrne na pomoč prek telefona ali elektronske pošte. Spod-
bujati ga mora k rednemu jemanju terapije (Kadivec in Košnik, 2006).
Z drugim raziskovalnim vprašanjem, s katerim poizvedujemo, koliko znanja
glede astme in obravnave pacienta z astmo so medicinske sestre pridobile
v času izobraževanja, smo ugotovili, da dobijo medicinske sestre v času iz-
221
si. Pridobljene podatke smo računalniško obdelali s programom Microsoft
Office Excel ter jih grafično prikazali v obliki grafov in tabel, ugotovitve pa
zapisali v razpravi in zaključku raziskave. Upoštevana so bila etična načela ra-
ziskave pri vseh fazah zbiranja in obdelave podatkov, anketiranje pa je po-
tekalo anonimno in prostovoljno.
Rezultati
V anketni raziskavi, ki smo jo izvedli v SB NM in ZD NM, je od 100 predvidenih
sodelujočih vrnilo izpolnjen anketni vprašalnik 81 izvajalcev zdravstvene
nege (srednje medicinske sestre, diplomirane medicinske sestre, magistre).
V ZD NM so kot najpomembnejše vloge medicinske sestre pri obravnavi pa-
cienta z astmo označili zdravstveno vzgojo (92 %), pravilno ukrepanje ob ast-
matičnem napadu (84 %) ter prepoznavanje poslabšanja astme (81 %). V SB
NM pa so kot najpomembnejše ukrepe navedli prepoznavanje poslabšanja
astme (93 %), namestitev pacienta v položaj za lažje dihanje (91 %) ter pravil-
no ukrepanje ob astmatičnem napadu (89 %). Večina anketiranih se strinja,
da so več znanja o zdravstveni negi pacienta z astmo pridobili v kliničnem
okolju kot pa v času izobraževanja (x̄ = 4,2) ter da so jih v času izobraževanja
naučili, kaj je astma (x̄ = 3,8). Bili so seznanjeni o pravilni aplikaciji kisika (x̄ =
3,5). Kar nekaj anketiranih pa se strinja, da so v času izobraževanja prejeli pre-
malo informacij o zdravstveni negi pacienta z astmo (x̄ = 3,4). V primeru, da
bi imel pacient astmatični napad, bi medicinske sestre pacienta namestile v
sedeči oziroma polsedeči položaj (x̄ = 4,5), izmerile vitalne funkcije (x̄ = 4,4),
poklicale zdravnika (x̄ = 4,4), pri pacientu pa bi opazovale in merile dihanje
(x̄ = 4,3).
Večina anketiranih se strinja, da ima medicinska sestra prav tako pomembno
vlogo pri informiranju pacienta, kot jo ima zdravnik (x̄ = 4,0), ter da medicins-
ka sestra pacientu praktično nakaže, kako se pravilno uporablja terapijo (x̄ =
3,9). Anketirani so se zelo strinjali tudi s trditvama, da medicinska sestra zag-
otovi pacientu dovolj informacij o pravilnem načinu jemanja terapije (x̄ = 3,7)
in da medicinska sestra o pravilnem načinu jemanja terapije pouči tudi svo-
jce (x̄ = 3,7).
Razprava
Z raziskavo, v kateri so sodelovali izvajalci zdravstvene nege iz SB NM in ZD
NM, smo ugotovili, da ima medicinska sestra pomembno vlogo pri obravnavi
pacienta z astmo. Pacient mora imeti obširno znanje o svoji bolezni, zato mo-
ra medicinska sestra redno obnavljati in preverjati pacientovo znanje. Ta se
lahko kadar koli obrne na pomoč prek telefona ali elektronske pošte. Spod-
bujati ga mora k rednemu jemanju terapije (Kadivec in Košnik, 2006).
Z drugim raziskovalnim vprašanjem, s katerim poizvedujemo, koliko znanja
glede astme in obravnave pacienta z astmo so medicinske sestre pridobile
v času izobraževanja, smo ugotovili, da dobijo medicinske sestre v času iz-
221