Page 63 - Vranješ (†), Matej, Aleš Gacnik in Tadeja Jere Jakulin. Ur. 2021. Potenciali razvoja turizma na Unescovih lokacijah svetovne dedišcine v Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 63
atne priložnosti za razvoj turizma na unescovih lokacijah
Slika 33: Dolbenje deblaka. Ljubljana, Slika 34: Strip iz “Močvirske beležke”.
2018. Foto: Irena Weber. Ljubljana, 2018. Foto: Irena Weber.
V turističnih študijah so otroci malo prisotni, v raziskavah prevladu-
jejo predvsem tržne raziskave, ki sledijo interesu turistične industrije v na-
govarjanju ciljne skupine otrok (in njihovih staršev) - vendar otroških gla-
sov skorajda ne vključujejo, zatorej potrebujemo raziskave, ki omogočajo
vključevanje otroških glasov in njihove zmožnosti delovanja.2 Skladno z iz-
hodišči odgovornega turizma, ki izpostavlja pomembnost dajanja glasu tis-
tim, ki ga nimajo, je v raziskave potrebno vključiti vse kategorije otrok, lo-
kalne otroke in otroke turiste, domače in tuje.
Sodobni študiji otroštva participativno vlogo otrok razumejo na več
načinov in večplastno. Poenostavljeno sta izhodiščna dva poudarka, in sicer:
sodelovanje otrok v aktivnostih in so-odločanje o aktivnostih. Aktivnosti v
katerih otroci so-odločajo naj bi vodile k oblikovanju rešitev, ki so kolektiv-
2 Weber, 2014.
61
Slika 33: Dolbenje deblaka. Ljubljana, Slika 34: Strip iz “Močvirske beležke”.
2018. Foto: Irena Weber. Ljubljana, 2018. Foto: Irena Weber.
V turističnih študijah so otroci malo prisotni, v raziskavah prevladu-
jejo predvsem tržne raziskave, ki sledijo interesu turistične industrije v na-
govarjanju ciljne skupine otrok (in njihovih staršev) - vendar otroških gla-
sov skorajda ne vključujejo, zatorej potrebujemo raziskave, ki omogočajo
vključevanje otroških glasov in njihove zmožnosti delovanja.2 Skladno z iz-
hodišči odgovornega turizma, ki izpostavlja pomembnost dajanja glasu tis-
tim, ki ga nimajo, je v raziskave potrebno vključiti vse kategorije otrok, lo-
kalne otroke in otroke turiste, domače in tuje.
Sodobni študiji otroštva participativno vlogo otrok razumejo na več
načinov in večplastno. Poenostavljeno sta izhodiščna dva poudarka, in sicer:
sodelovanje otrok v aktivnostih in so-odločanje o aktivnostih. Aktivnosti v
katerih otroci so-odločajo naj bi vodile k oblikovanju rešitev, ki so kolektiv-
2 Weber, 2014.
61