Page 38 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 38
cija 4
Čudovit, malo drugačen pouk psihologije z
bogato umetniško-izrazno in osebno izkušnjo
Mojca Čerče
Šolski center Slovenj Gradec, Gimnazija
Sara Šabec
Samozaposlen v kulturi
V projekt smo vstopili pri predmetu psihologija v 2. letniku ter kot področje
umetnosti izbrali uprizoritveno umetnost, pri kateri smo sodelovali s štirimi
tedanjimi umetniki Gledališča Ane Monro. Že naslov Psihologija malo druga-
če pove, da smo se obravnave učne snovi lotili drugače, predvsem pa izvir-
no, umirjeno, poglobljeno, celostno, z dijakovo aktivno udeležbo in uporab-
no. Razvijali smo kulturo predmeta psihologija z umetnostjo in znotraj tega
mladostnikom želeli sistematičneje ponuditi izkušnjo, da se srečajo z ume-
tnostjo z lastno izkušnjo in neposrednim stikom z umetniki pri pouku psiho-
logije ter s kulturnimi ustanovami v okolju, ki naslavljajo psihološko vsebino.
Aktivnosti v projektu so bile številne in raznolike ter so dobro sledile učnemu
načrtu ter trem izhodiščnim vprašanjem: kaj je sreča in kaj me osrečuje? Kako
doseči mir v sebi? Kako doseči mir v državi? Sodelovanje v projektu je mla-
dostnikom omogočalo na izviren način zasnovano in kakovostno doseganje
raznolikih vsebinskih ciljev pri predmetu psihologija: razvijati zmožnost sa-
morefleksije ter spreminjanja samega sebe in svojega ravnanja; spoznavati
temeljne psihološke pojme in zakonitosti, povezane z aktivnostjo (stres, za-
dovoljstvo z življenjem, sreča, duševno zdravje, osebnostna čvrstost, eustres,
relaksacijske tehnike, introvertiranost, ekstravertnost, osebnostne lastnosti,
nebesedna komunikacija, čustva, postavljanje ciljev, motivacijske naravna-
nosti, asertivnost, samopodoba, stereotipi in predsodki, prosocialno vede-
nje, vrednote, potrebe idr.); povezovati teoretična psihološka spoznanja z
vsakodnevnimi izkušnjami in situacijami; razvijati spretnosti v medosebnih
odnosih, se učiti učinkovitega sporazumevanja, sodelovanja ter kakovostnih
in odgovornih odnosov; razvijati zavest o različnih načinih ohranjanja psihič-
nega blagostanja posameznika in se jih učiti uporabljati; razumeti učne snovi
in uporabiti spoznanja v lastnem življenju, krepiti zanimanje za učno snov in
razvoj lastne ustvarjalnosti.
Ključne besede: psihologija, uprizoritvena umetnost, medpredmetno pove-
zovanje, mladostniki, kulturne ustanove
38
Čudovit, malo drugačen pouk psihologije z
bogato umetniško-izrazno in osebno izkušnjo
Mojca Čerče
Šolski center Slovenj Gradec, Gimnazija
Sara Šabec
Samozaposlen v kulturi
V projekt smo vstopili pri predmetu psihologija v 2. letniku ter kot področje
umetnosti izbrali uprizoritveno umetnost, pri kateri smo sodelovali s štirimi
tedanjimi umetniki Gledališča Ane Monro. Že naslov Psihologija malo druga-
če pove, da smo se obravnave učne snovi lotili drugače, predvsem pa izvir-
no, umirjeno, poglobljeno, celostno, z dijakovo aktivno udeležbo in uporab-
no. Razvijali smo kulturo predmeta psihologija z umetnostjo in znotraj tega
mladostnikom želeli sistematičneje ponuditi izkušnjo, da se srečajo z ume-
tnostjo z lastno izkušnjo in neposrednim stikom z umetniki pri pouku psiho-
logije ter s kulturnimi ustanovami v okolju, ki naslavljajo psihološko vsebino.
Aktivnosti v projektu so bile številne in raznolike ter so dobro sledile učnemu
načrtu ter trem izhodiščnim vprašanjem: kaj je sreča in kaj me osrečuje? Kako
doseči mir v sebi? Kako doseči mir v državi? Sodelovanje v projektu je mla-
dostnikom omogočalo na izviren način zasnovano in kakovostno doseganje
raznolikih vsebinskih ciljev pri predmetu psihologija: razvijati zmožnost sa-
morefleksije ter spreminjanja samega sebe in svojega ravnanja; spoznavati
temeljne psihološke pojme in zakonitosti, povezane z aktivnostjo (stres, za-
dovoljstvo z življenjem, sreča, duševno zdravje, osebnostna čvrstost, eustres,
relaksacijske tehnike, introvertiranost, ekstravertnost, osebnostne lastnosti,
nebesedna komunikacija, čustva, postavljanje ciljev, motivacijske naravna-
nosti, asertivnost, samopodoba, stereotipi in predsodki, prosocialno vede-
nje, vrednote, potrebe idr.); povezovati teoretična psihološka spoznanja z
vsakodnevnimi izkušnjami in situacijami; razvijati spretnosti v medosebnih
odnosih, se učiti učinkovitega sporazumevanja, sodelovanja ter kakovostnih
in odgovornih odnosov; razvijati zavest o različnih načinih ohranjanja psihič-
nega blagostanja posameznika in se jih učiti uporabljati; razumeti učne snovi
in uporabiti spoznanja v lastnem življenju, krepiti zanimanje za učno snov in
razvoj lastne ustvarjalnosti.
Ključne besede: psihologija, uprizoritvena umetnost, medpredmetno pove-
zovanje, mladostniki, kulturne ustanove
38