Page 42 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 42
cija 5

Inovativno učno okolje z vključevanjem
umetnikov v pedagoški proces

Adrijana Stopar Peljhan
Otroški vrtec Ajdovščina

V prispevku bomo predstavili nekatere rezultate projekta SKUM v Otroškem
vrtcu Ajdovščina v povezavi s spremembami, ki jih opažamo na ravneh kul-
turne zavesti, sporazumevalne zmožnosti otrok, profesionalnega razvoja
vzgojiteljic, didaktične zasnove pedagoškega procesa, povezovanja učnih
okolij ter sodelovanja s starši, z lokalnim okoljem, umetniki in s kulturnimi
ustanovami. Rezultati bodo predstavljeni na primerih sodelovanja z umetni-
cami Uršo Toman, Martino Burger, Mojco Leben, Matejo Fi, Rado Kikelj Dra-
šler, Ilonko Pucihar in umetnikoma Bojanom Glavino ter Tadejem Bernikom.
Primeri sodelovanj bodo podkrepljeni s pogledom umetnikov na vstopanje
v vrtčevski prostor, sodelovanje z otroki in odraslimi. Ob tem bomo reflekti-
rali novi izkušnji dokumentiranja pedagoškega procesa in dosežkov otrok ter
smiselne rabe IKT. Potrebno je poudariti premik na ravni vrtca kot ustanove,
ki je postala žarišče kulture tudi v lokalnem okolju. Z umetniškimi vsebina-
mi smo se na različne načine predstavljali javnosti in na ta način spoznavali
lokalno okolje, umetnike in poskrbeli za doživljajske izkušnje otrok. Ves čas
smo sledili glavnim ciljem vključevanja umetnosti, poseben poudarek pa po-
svetili umetniški izkušnji otrok. Radi bi poudarili vse pozitivne vidike našega
sodelovanja in vključevanja v projektu, predvsem pa živi stik z umetnostjo
in raziskovanje kurikularnih vsebin s pomočjo sodelovanja z umetniki. To so
obenem trajnostni vidiki projekta SKUM, ki se bodo nadaljevali v našem vrtcu
tudi po njegovem zaključku.
Ključne besede: kulturna zavest in izražanje, sporazumevalna zmožnost, pro-
fesionalni razvoj, učno okolje, sodelovanje z umetniki, trajnostni vidik projek-
ta SKUM

42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47