Page 53 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 53
Sekcija 8

Spodbujanje razvoja kritičnega mišljenja
dijakov preko umetnosti

Karmen Stolnik
Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer

S pomočjo umetnosti lahko razvijamo pomembne veščine 21. stoletja, na pri-
mer radovednost, ustvarjalnost, kritičnost ipd. Poleg tega pri vzgoji z ume-
tnostjo učečim se damo glas, jih aktivno vključimo v učni proces. V teoretič-
nem delu prispevka sta predstavljena pomen vzgoje z umetniško izkušnjo ter
uporaba umetnosti kot medija za razvijanje kritičnega mišljenja mladostni-
kov. V nadaljevanju je prikazan primer dobre prakse, to je izvedba aktivnosti
v projektu SKUM. Aktivnost smo poimenovali Glas mladih: UPOR, katere glav-
ni cilj je bil, da dijaki s pomočjo umetniškega izražanja razvijajo in bogatijo
domišljijo, zaznavne in opazovalne spretnosti, hkrati pa so družbenokritič-
ni opazovalci, ki glasno opozarjajo na probleme današnje družbe. Refleksije
dijakov in učiteljev kažejo, da imata za učni proces stik in delo z umetniki ne-
precenljivo vrednost.

Ključne besede: vzgoja z umetniško izkušnjo, kritično mišljenje, družbena an-
gažiranost, UPOR

53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58