Page 50 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 50
cija 7

Senzibilizacija otrok prve starostne skupine
za pripovedovanje in umetniško izražanje

Kristina Breščak
Vrtec Nova Gorica

Barbara Baloh izpostavlja kurikularno problematiko o vlogi odraslega (vzgoji-
telja/učitelja) pri pripovedovanju v vrtcu in o didaktičnih strategijah za spod-
bujanje sporazumevalne zmožnosti in zmožnosti pripovedovanja v predšol-
skem obdobju s poudarkom na didaktično-metodičnih izpeljavah. Pravi, da
je pri otroku mogoče pripovedovanje, ki je njegova potreba, ustrezno spod-
bujati in glede na starostno stopnjo nadgrajevati z ustrezno načrtovanimi de-
javnostmi, usmerjenimi v pripovedovanje. V raziskavi, ki smo jo pričeli izvaja-
ti leta 2019, so sodelovali otroci prve starostne skupine, ki do tedaj niso imeli
veliko izvirnih umetniških izkušenj s področja ustvarjalnega pripovedovanja
in umetniškega izražanja, zato je bil naš prvi cilj, da bi jim približali to vrsto
umetnosti. V dejavnosti smo vključili umetnico, spodbujali otrokovo aktiv-
no komunikacijo z umetnostjo/užitek dialoga z umetnino in jim omogočili
doživljanje estetske izkušnje skozi različne kanale, vidnega, slušnega, kine-
stetičnega, in na različnih izraznih področjih. Cilj je bil ugotoviti, kako upo-
raba vidne spodbude otroke usmeri v ustvarjalno pripovedovanje. Ugotovili
smo, da smo z načrtovano dejavnostjo dosegli cilj zanimanja otrok za tovr-
stno ustvarjanje. Načrtovanje vzgojiteljice skupaj z umetnico Samanto Kobal
in s strokovnjakinjama s področja književnosti Barbaro Baloh in likovne ume-
tnosti Edo Birsa se je pokazalo kot zelo kakovostno in navdihujoče, kar se je
odražalo v motivaciji in hitrem napredku otrok.
Ključne besede: sporazumevalna zmožnost, ustvarjalno pripovedovanje, za-
nimanje otrok za pripovedovanje, umetniško izražanje, vidne spodbude

50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55