Page 51 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 51
Sekcija 8
Od prešernovanja do pripovedovanja –
umetnik in učitelj v vzgojno-izobraževalnem
procesu
Katja Peršak Hajdinjak
Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer
V projektu SKUM je bilo dijakom Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer omo-
gočeno kreativno sodelovanje s slovenskimi umetniki. Dijaki 2. letnika gim-
nazijskega programa so v sodelovanju z različnimi umetniki s področja gle-
dališča in pripovedništva pri slovenščini in strokovnih predmetih obravnavali
učno snov o Prešernu in skozi gledališke točke, ki so jih širši javnosti predsta-
vili pri prešernovanju, poustvarjali Prešernovo poezijo. Skozi proces izvedbe
niso izkazali le poznavanja snovi, ampak tudi znanje višjih taksonomskih sto-
penj, doseženi pa so bili vsi zastavljeni izobraževalni cilji iz učnih načrtov slo-
venščine oziroma strokovnih predmetov ter vzgojni cilji, prav tako so dijaki
razvijali in krepili sporazumevalno kompetenco. Dijaki 3. letnikov predšolske
vzgoje so s pravo pripovedovalsko izkušnjo in kasneje s pripovedovalskimi
igrami razvijali zmožnost umetniškega izražanja skozi pripovedovanje in raz-
vijali narativno mišljenje.
Ključne besede: kreativno sodelovanje, prešernovanje, poezija, pripovedova-
nje, narativno mišljenje
51
Od prešernovanja do pripovedovanja –
umetnik in učitelj v vzgojno-izobraževalnem
procesu
Katja Peršak Hajdinjak
Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer
V projektu SKUM je bilo dijakom Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer omo-
gočeno kreativno sodelovanje s slovenskimi umetniki. Dijaki 2. letnika gim-
nazijskega programa so v sodelovanju z različnimi umetniki s področja gle-
dališča in pripovedništva pri slovenščini in strokovnih predmetih obravnavali
učno snov o Prešernu in skozi gledališke točke, ki so jih širši javnosti predsta-
vili pri prešernovanju, poustvarjali Prešernovo poezijo. Skozi proces izvedbe
niso izkazali le poznavanja snovi, ampak tudi znanje višjih taksonomskih sto-
penj, doseženi pa so bili vsi zastavljeni izobraževalni cilji iz učnih načrtov slo-
venščine oziroma strokovnih predmetov ter vzgojni cilji, prav tako so dijaki
razvijali in krepili sporazumevalno kompetenco. Dijaki 3. letnikov predšolske
vzgoje so s pravo pripovedovalsko izkušnjo in kasneje s pripovedovalskimi
igrami razvijali zmožnost umetniškega izražanja skozi pripovedovanje in raz-
vijali narativno mišljenje.
Ključne besede: kreativno sodelovanje, prešernovanje, poezija, pripovedova-
nje, narativno mišljenje
51