Page 49 - Kordeš, Urban, Maja Smrdu, 2015. Osnove kvalitativnega raziskovanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem. Famnit Texbooks, 1.
P. 49
vrste in načini pridobivanja kvalitativnih podatkov
Spomin: Na spomin vpliva tudi trenutno stanje. Kronološko zaporedje do-
godkov ni nujno pravilno predstavljeno (avtobiografski spomin ima hierar-
hično strukturo).
Reprezentacijski viri podatkov: pozitivno, ker jih ne sproži raziskovalec, am-
pak že obstajajo – torej nanje ne vpliva raziskovalec, zbiralec podatkov.
Ni pa nujno, da so ustrezen odraz dogodkov, čustev, stališč ... Posledič-
no je potrebno razumeti, kako so zapisi nastali (v kakšnih okoliščinah, pod
kakšnimi pritiski, motivi, namerami).
Vaja
1. V literaturi najdite kvalitativno raziskavo in poskušajte identifi-
cirati, katere metode so bile uporabljene in katere bi še lahko bile
uporabljene.
2. Razmislite o svoji raziskavi in katere metode zbiranja podatkov
bi izbrali.
3. Razmislite, katere so glavne etične dileme pri vsaki metodi zbi-
ranja podatkov.
Priporočeno branje
Taylor, K. M. (1994). Conversations with Maori Woman Educators. Un-
published Masters Thesis, MPhil in Education, The University of Au-
ckland.
Bauer, M. (1996). The Narrative Interview, London School of Economics
and Political Science, Methodology Institute, London.
Klemenčič & Hlebec (2007). Fokusne skupine: http://poki.acs.si/documen-
ts/N-49-3.pdf
Hurlburt, R. T. in Heavy, C. L. (2006). Exploring Inner Experience. John
Benjamins Publishing.
Alaszewski (2006): Using diaries for social research: https://books.google.
si/books/about/Using_diaries_for_social_research.html?id=WqyR-
LumjbKsC&hl=sl
Englander, M. (2012). The Interview: Data Collection in Descriptive
Phenomenological Human Scientific Research. Journal of Phenomenolo-
gical Psychology 43:13–35: http://phenomenologyblog.com/wp-con-
49
Spomin: Na spomin vpliva tudi trenutno stanje. Kronološko zaporedje do-
godkov ni nujno pravilno predstavljeno (avtobiografski spomin ima hierar-
hično strukturo).
Reprezentacijski viri podatkov: pozitivno, ker jih ne sproži raziskovalec, am-
pak že obstajajo – torej nanje ne vpliva raziskovalec, zbiralec podatkov.
Ni pa nujno, da so ustrezen odraz dogodkov, čustev, stališč ... Posledič-
no je potrebno razumeti, kako so zapisi nastali (v kakšnih okoliščinah, pod
kakšnimi pritiski, motivi, namerami).
Vaja
1. V literaturi najdite kvalitativno raziskavo in poskušajte identifi-
cirati, katere metode so bile uporabljene in katere bi še lahko bile
uporabljene.
2. Razmislite o svoji raziskavi in katere metode zbiranja podatkov
bi izbrali.
3. Razmislite, katere so glavne etične dileme pri vsaki metodi zbi-
ranja podatkov.
Priporočeno branje
Taylor, K. M. (1994). Conversations with Maori Woman Educators. Un-
published Masters Thesis, MPhil in Education, The University of Au-
ckland.
Bauer, M. (1996). The Narrative Interview, London School of Economics
and Political Science, Methodology Institute, London.
Klemenčič & Hlebec (2007). Fokusne skupine: http://poki.acs.si/documen-
ts/N-49-3.pdf
Hurlburt, R. T. in Heavy, C. L. (2006). Exploring Inner Experience. John
Benjamins Publishing.
Alaszewski (2006): Using diaries for social research: https://books.google.
si/books/about/Using_diaries_for_social_research.html?id=WqyR-
LumjbKsC&hl=sl
Englander, M. (2012). The Interview: Data Collection in Descriptive
Phenomenological Human Scientific Research. Journal of Phenomenolo-
gical Psychology 43:13–35: http://phenomenologyblog.com/wp-con-
49