Page 76 - Gačnik, Aleš (ur.). UNESCO forum. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2015
P. 76
Katedra naj bi prispevalo k izgradnji družbe znanja, vključno z uporabo informacijskih in
komunikacijskih tehnologij (IKT) ter interneta, kot je generalna direktorica UNESCA,
Irina Bokova, navedla v uvodu k dokumentom 37 C/4 in 37 C/5. Katedra kot projekt
preko uporabe prosto dostopnih vsebin ali OER in odprtega izobraževanja obravnava
neposredno obe UNESCOVI prioriteti, Afriko in enakost spolov na vseh področjih
ter pristojnostih. Oblikovana je tudi za druge programske prednostne naloge, kot so
vključevanje dejavnosti, povezanih z IKT v izobraževanju, prosto dostopnih vsebin v
programu I in tistih, povezanih z IKT na področju znanosti in odprtega dostopa do
znanstvenih informacij v programu II, saj OER jasno predstavlja potencial za doseganje
zastavljenih ciljev za leto 2015 za UNESCOV program »Izobraževanje za vse«. Institut
»Jožef Stefan« ima že utrjene odnose in močne povezave s številnimi institucijami iz
držav v razvoju. Tako je v projektu posebna pozornost namenjena Afriki ter ustvarjanju
in razvijanju močnih partnerstev z akademskimi institucijami in organizacijami, kot so
OER Afrika, African Virtual University, Zveza afriških univerz, in civilnih skupnosti,
kot je Voices of Afrika. Vendar je strateškega pomena tudi ustvarjanje partnerstev v dru-
gih delih sveta, kot na primer v Aziji in Latinski Ameriki, kjer želimo tudi sodelovati in
graditi na podlagi ustreznih partnerstev.
Naslednje dejavnosti so že del raziskovalne strategije in prizadevanja Instituta »Jožef
Stefan« in bodo še poudarjene preko delovanja katedre:
• R aziskave s področja OER – raziskovalne dejavnosti s področja OER ter učna okolja
na podlagi IKT, učnih analitik in izobraževalno-podatkovno rudarjenje z opredelitvijo
študijskih primerov. Digitalne tehnologije se razvijajo in tržijo v izobraževalne namene
že desetletja, vendar trenutno obstaja velik razkorak v implementaciji teh tehnologij,
še posebej v odprtih učnih okoljih. Tehnologije v izobraževanju prehajajo v uporabo
prepočasi zaradi neusklajenosti med dejanskimi potrebami, povpraševanjem in oskrbo.
Pomanjkanje tovrstnih tehnologij še posebej vpliva na razvoj v osnovnih in srednjih šolah.
Vpričo tega obstaja potreba po prikazu dobrih praks, ki bodo dokaz za učinkovitejše
učenje z odprtimi tehnologijami. To mora iti z roko v roki z IKT-orodji in postopki za
zbiranje, shranjevanje, raziskovanje in razumevanje obsežnih količin izobraževalnih
podatkov. Katedra bo poskusila zbirati tovrstne velike količine podatkov, t. i.»big
data«, preko tehnološko podprtih učnih dejavnosti učencev ter preoblikovala podatke
v informacije in na podlagi rezultatov priporočala ukrepe za upravljanje in izboljšanje
učnih metodologij na podlagi OER.
• R azvijanje prototipov – namestitev in uporaba sodobnih »state of the art« orodij in
tehnologij IKT, merjenje povratnih informacij in analiza kontekstov, procesov in okolij.
Zato da bi dobili uporabne raziskovalne podatke, potrebujemo »živečo« in funkcional-
no IKT-mrežo prosto dostopnih virov OER, ki temelji na ustvarjanju izobraževalnih
vsebin v obliki videoposnetkov, pri čemer morata biti upoštevana zajemanje in bogatenje
74
komunikacijskih tehnologij (IKT) ter interneta, kot je generalna direktorica UNESCA,
Irina Bokova, navedla v uvodu k dokumentom 37 C/4 in 37 C/5. Katedra kot projekt
preko uporabe prosto dostopnih vsebin ali OER in odprtega izobraževanja obravnava
neposredno obe UNESCOVI prioriteti, Afriko in enakost spolov na vseh področjih
ter pristojnostih. Oblikovana je tudi za druge programske prednostne naloge, kot so
vključevanje dejavnosti, povezanih z IKT v izobraževanju, prosto dostopnih vsebin v
programu I in tistih, povezanih z IKT na področju znanosti in odprtega dostopa do
znanstvenih informacij v programu II, saj OER jasno predstavlja potencial za doseganje
zastavljenih ciljev za leto 2015 za UNESCOV program »Izobraževanje za vse«. Institut
»Jožef Stefan« ima že utrjene odnose in močne povezave s številnimi institucijami iz
držav v razvoju. Tako je v projektu posebna pozornost namenjena Afriki ter ustvarjanju
in razvijanju močnih partnerstev z akademskimi institucijami in organizacijami, kot so
OER Afrika, African Virtual University, Zveza afriških univerz, in civilnih skupnosti,
kot je Voices of Afrika. Vendar je strateškega pomena tudi ustvarjanje partnerstev v dru-
gih delih sveta, kot na primer v Aziji in Latinski Ameriki, kjer želimo tudi sodelovati in
graditi na podlagi ustreznih partnerstev.
Naslednje dejavnosti so že del raziskovalne strategije in prizadevanja Instituta »Jožef
Stefan« in bodo še poudarjene preko delovanja katedre:
• R aziskave s področja OER – raziskovalne dejavnosti s področja OER ter učna okolja
na podlagi IKT, učnih analitik in izobraževalno-podatkovno rudarjenje z opredelitvijo
študijskih primerov. Digitalne tehnologije se razvijajo in tržijo v izobraževalne namene
že desetletja, vendar trenutno obstaja velik razkorak v implementaciji teh tehnologij,
še posebej v odprtih učnih okoljih. Tehnologije v izobraževanju prehajajo v uporabo
prepočasi zaradi neusklajenosti med dejanskimi potrebami, povpraševanjem in oskrbo.
Pomanjkanje tovrstnih tehnologij še posebej vpliva na razvoj v osnovnih in srednjih šolah.
Vpričo tega obstaja potreba po prikazu dobrih praks, ki bodo dokaz za učinkovitejše
učenje z odprtimi tehnologijami. To mora iti z roko v roki z IKT-orodji in postopki za
zbiranje, shranjevanje, raziskovanje in razumevanje obsežnih količin izobraževalnih
podatkov. Katedra bo poskusila zbirati tovrstne velike količine podatkov, t. i.»big
data«, preko tehnološko podprtih učnih dejavnosti učencev ter preoblikovala podatke
v informacije in na podlagi rezultatov priporočala ukrepe za upravljanje in izboljšanje
učnih metodologij na podlagi OER.
• R azvijanje prototipov – namestitev in uporaba sodobnih »state of the art« orodij in
tehnologij IKT, merjenje povratnih informacij in analiza kontekstov, procesov in okolij.
Zato da bi dobili uporabne raziskovalne podatke, potrebujemo »živečo« in funkcional-
no IKT-mrežo prosto dostopnih virov OER, ki temelji na ustvarjanju izobraževalnih
vsebin v obliki videoposnetkov, pri čemer morata biti upoštevana zajemanje in bogatenje
74