Page 77 - Gačnik, Aleš (ur.). UNESCO forum. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2015
P. 77
ebin. V ta namen katedra promovira uporabo odprtokodne tehnologije OpenCast
Matterhorn [10] za zajem posnetkov predavanj, procesiranje posnetkov in distribucijo
teh preko odprtega dostavnega omrežja globalnim učencem, skupaj z zbirko orodij za
podporo učenju, med drugim z jezikovnimi moduli, razvitimi v projektu transLectures,
fragmentacijskih storitev, razvitih v MediaMixer, čezjezikovnimi in multimodalnimi
analizami vsebin in orodij za modeliranje iz projektov Xlike in Xlime in izvoz na platformo
VideoLectures.Net. Poleg tega bodo za uporabo v OER prilagojene naslednje storitve
za navzkrižno jezikovne »cross-media« oz. analitike: Newsfeed [13] (zbiranje novic v
resničnem času), Enrycher [14] (storitev za bogatenje besedila in kontekstualizacija),
ArchiveExplorer [15] (storitev za analitiko vsebin velikih arhivskih zbirk), DiversiNews
[16] (analitika vsebine v resničnem času), ScienceAtlas [17] (storitev za analizo socialnih
omrežij raziskovalcev), EventRegistry [18] (storitev za pridobivanje znanja in odkrivanje
trendov), LaVie (storitev za vsebinska priporočila) in niz orodij za besedilne analitike
Textgarden [19]. Razvoj prototipov bo potekal v ciklih, posamičen cikel se bo končal s
fazo testiranja in evalvacije, ki bo potekala v nadzorovanem okolju, medtem ko bodo
za evalvacije uporabljeni zunanji uporabniki (obstoječi člani in obiskovalci portala Vi-
deoLectures.Net). Obe fazi bosta sledili že utečenim postopkom na IJS. Faza testiranja
se odvija na razvojnemu delu portala dev.videolectures.net, medtem ko faza validacije
poteka z izbranimi registriranimi člani VideoLectures.Net (raziskovalci, akademiki,
predavatelji in študenti).

• R azširjanje znanja – razvoj skupnih ali samostojnih poslovnih načrtov, izkoriščanje
rezultatov, preiskovanje storitvenih modelov, grozdenje, vzpostavljanje aktivne raz-
iskovalne skupnosti in standardnih sredstev za razširjanje informacij (predstavitve,
publikacije, prireditve, srečanja, izmenjava podatkov). Glavni cilji katedre pri razširjanju
vednosti je zavedanje znanstvene, industrijske in izobraževalne skupnosti o namenu
in ciljih projekta ter rezultatov; gre za razširjanje projektne aktivnosti in rezultatov na
sorodnih področjih in aplikativnih sektorjih. Dodatno namerava zgraditi skupnost
okoli rezultatov projekta in aktivno vzdrževati komunikacijski kanal do svojih članov.
Katedra bo sledila strategiji razširjanja in gradnje skupnosti in bo zagotovila, da bosta
razvita tehnologija in podatki, zbrani in ustvarjeni v okviru projektov, na voljo tudi
po zaključku projektnih ciklov. Katedra bo za vsak projekt, ki ga bo izvajala, aktivno
komunicirala s skupnostmi izven projekta, zbirala njihove povratne informacije in jih
vključila v razvoj programske opreme in raziskovalne dejavnosti.

• I zmenjava raziskovalnega osebja – mentorstvo, usposabljanje doktorandov in razisko-
valcev, pedagoškega osebja, ki ga zanima računalništvo, in tehnični vidiki odprtega
izobraževanja ter OER.

• M reženje – izmenjava in spodbujanje dobrih praks, študij primerov, pilotnih aktivno-
sti, prototipov in rezultatov raziskav. Tukaj katedra opredeljuje dve vrsti raziskovalnih

75
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82