Page 82 - Gačnik, Aleš (ur.). UNESCO forum. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2015
P. 82
kot je OpenCast Matterhorn, in z izgradnjo OpenCDN, odprtega omrežja za prenos
vsebin za institucije, s čimer se slednjim omogoči ustvarjanje, širjenje in ponovna
uporaba vseh svojih posnetkov in materialov OER. Objava in uporaba multimedijskih
posnetkov bi bila centralizirana na z WSIS+10 nagrajeni platformi VideoLectures.Net.
• Infrastruktura za uporabniško modeliranje, personalizacijo in navzkrižna priporočila.
Razumevanje uporabnika med procesom učenja je bistvenega pomena za vsako storitev
OER, ki ponuja več kot le knjižnico materialov. Uporabniški modeli se lahko upora-
bijo za definiranje uporabniških skupin, analizo storitev, je vendar najpomembnejša
personalizacija. Razumevanje vedenja posameznih uporabnikov, predhodno znanje,
uporabniške potrebe in želje uporabnikov so bistvenega pomena pri personaliziranem
učenju. Napredne tehnike na podlagi strojnega učenja so se izkazale za zelo uspešne pri
analizi uporabnikov, medtem ko se slednji udeležujejo v izobraževalnih aktivnostih na
spletu. Institut »Jožef Stefan« že podpira več obsežnih spletnih storitev s personaliza-
cijo, vendar trenutno storitev na področju personalizacije OER pravzaprav skorajda ne
uporabljajo. Katedra načrtuje odprte storitve za osnovne personalizacije in navzkrižna
priporočila dati na voljo ustvarjalcem OER in globalni raziskovalni in uporabniški sku-
pnosti odprtega učenja. Na ta način bi lahko zaključili zanko v uporabi OER ter med
seboj povezali uporabnike in jim tako ponudili navzkrižna spletna priporočila za vsebino.
Predlogi/iniciative za nadaljnji razvoj
Naslednji koraki v delovanju katedre so predvsem promocijske aktivnosti za prepoznavnost
Slovenije in vloge katedre v svetovnem merilu na področju odprtega izobraževanja ter
širjenje in ustvarjanje dobrih praks, kot so VideoLectures.Net, MyMachine in ExplorEdu
v okviru OpeningupSlovenia.
Reference
Archive Explorer, dostopno na http://ailab.ijs.si/tools/archive-explorer/
CT3 – Center za prenos znanja na področju informacijskih tehnologij, dostopno na
http://ct3.ijs.si/
DiversiNews, dostopno na http://ailab.ijs.si/tools/idiversinews/
E3 – Laboratorijem za Umetno inteligenco, dostopno na http://ailab.ijs.si/
Ehlers et al. (2011): Beyond OER: Shifting Focus from Resources to Practices. Lisbon,
Essen Enrycher, dostopno na http://enrycher.ijs.si/
Event Registry, dostopno na http://eventregistry.org/
80
vsebin za institucije, s čimer se slednjim omogoči ustvarjanje, širjenje in ponovna
uporaba vseh svojih posnetkov in materialov OER. Objava in uporaba multimedijskih
posnetkov bi bila centralizirana na z WSIS+10 nagrajeni platformi VideoLectures.Net.
• Infrastruktura za uporabniško modeliranje, personalizacijo in navzkrižna priporočila.
Razumevanje uporabnika med procesom učenja je bistvenega pomena za vsako storitev
OER, ki ponuja več kot le knjižnico materialov. Uporabniški modeli se lahko upora-
bijo za definiranje uporabniških skupin, analizo storitev, je vendar najpomembnejša
personalizacija. Razumevanje vedenja posameznih uporabnikov, predhodno znanje,
uporabniške potrebe in želje uporabnikov so bistvenega pomena pri personaliziranem
učenju. Napredne tehnike na podlagi strojnega učenja so se izkazale za zelo uspešne pri
analizi uporabnikov, medtem ko se slednji udeležujejo v izobraževalnih aktivnostih na
spletu. Institut »Jožef Stefan« že podpira več obsežnih spletnih storitev s personaliza-
cijo, vendar trenutno storitev na področju personalizacije OER pravzaprav skorajda ne
uporabljajo. Katedra načrtuje odprte storitve za osnovne personalizacije in navzkrižna
priporočila dati na voljo ustvarjalcem OER in globalni raziskovalni in uporabniški sku-
pnosti odprtega učenja. Na ta način bi lahko zaključili zanko v uporabi OER ter med
seboj povezali uporabnike in jim tako ponudili navzkrižna spletna priporočila za vsebino.
Predlogi/iniciative za nadaljnji razvoj
Naslednji koraki v delovanju katedre so predvsem promocijske aktivnosti za prepoznavnost
Slovenije in vloge katedre v svetovnem merilu na področju odprtega izobraževanja ter
širjenje in ustvarjanje dobrih praks, kot so VideoLectures.Net, MyMachine in ExplorEdu
v okviru OpeningupSlovenia.
Reference
Archive Explorer, dostopno na http://ailab.ijs.si/tools/archive-explorer/
CT3 – Center za prenos znanja na področju informacijskih tehnologij, dostopno na
http://ct3.ijs.si/
DiversiNews, dostopno na http://ailab.ijs.si/tools/idiversinews/
E3 – Laboratorijem za Umetno inteligenco, dostopno na http://ailab.ijs.si/
Ehlers et al. (2011): Beyond OER: Shifting Focus from Resources to Practices. Lisbon,
Essen Enrycher, dostopno na http://enrycher.ijs.si/
Event Registry, dostopno na http://eventregistry.org/
80