Page 12 - Jere Jakulin, Tadeja, 2016. Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 12
Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu
cije prostega časa. Zaradi tega je postalo organiziranje in zagotavljanje po-
gojev sodobnega turizma ključno strateško vprašanje razvoja naroda.
Omeniti je potrebno trenutne možnosti in prihodnje potrebe takšne-
ga sistema za odločanje v turizmu. Turist na počitnicah je lahko hkrati ak-
tiven na svojem delovnem mestu (delo na daljavo oz. teledelo). V ta namen
mu mora turistična organizacija zagotoviti kakovosten informacijski sis-
tem za delo oz. odločanje prek interneta, intraneta, telekonferenc, udelež-
bo v skupinskem odločanju (GSS) itd. (Jere Lazanski 2001) Veliko vlogo
igrajo tu ekspertni sistemi in virtualni agentje (čarovniki). Sistem za pod-
poro odločanju v turizmu mora torej zadostiti odločanju turističnih podje-
tij kot ponudnikov turističnih storitev za potrebe racionalne in kakovostne
storitve s sodelovanjem uporabnikov ter zagotoviti turistu sistem za global-
no odločanje in delo na različnih problemih. Turistične organizacije zato
12 sodijo v t. i. interorganizacijske sisteme z lokalnimi in globalnimi lastnost-
mi (Kljajić in Jere Lazanski 2001).
Monografija posebej posveča pozornost metodologiji določanja vred-
nosti parametrov modela ter t. i. mentalnim modelom, ki so osnova vzroč-
nih povezav med spremenljivkami modela. Na ta način vzpostavlja vez med
kvalitativnimi in kvantitativnimi modeli (Rosenhead 1989).
cije prostega časa. Zaradi tega je postalo organiziranje in zagotavljanje po-
gojev sodobnega turizma ključno strateško vprašanje razvoja naroda.
Omeniti je potrebno trenutne možnosti in prihodnje potrebe takšne-
ga sistema za odločanje v turizmu. Turist na počitnicah je lahko hkrati ak-
tiven na svojem delovnem mestu (delo na daljavo oz. teledelo). V ta namen
mu mora turistična organizacija zagotoviti kakovosten informacijski sis-
tem za delo oz. odločanje prek interneta, intraneta, telekonferenc, udelež-
bo v skupinskem odločanju (GSS) itd. (Jere Lazanski 2001) Veliko vlogo
igrajo tu ekspertni sistemi in virtualni agentje (čarovniki). Sistem za pod-
poro odločanju v turizmu mora torej zadostiti odločanju turističnih podje-
tij kot ponudnikov turističnih storitev za potrebe racionalne in kakovostne
storitve s sodelovanjem uporabnikov ter zagotoviti turistu sistem za global-
no odločanje in delo na različnih problemih. Turistične organizacije zato
12 sodijo v t. i. interorganizacijske sisteme z lokalnimi in globalnimi lastnost-
mi (Kljajić in Jere Lazanski 2001).
Monografija posebej posveča pozornost metodologiji določanja vred-
nosti parametrov modela ter t. i. mentalnim modelom, ki so osnova vzroč-
nih povezav med spremenljivkami modela. Na ta način vzpostavlja vez med
kvalitativnimi in kvantitativnimi modeli (Rosenhead 1989).