Page 15 - Mevlja, Bojan, in Kavčič, Klemen, 2016. Vpliv deležnikov na razvoj nevladnih izobraževalnih organizacij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 15
Uvod 1

se neprofitne organizacije ne oddaljijo od svojega poslanstva oz. da
na drugi strani ne zapravljajo donatorskih sredstev, ne glede na to,
ali to delajo namerno ali nenamerno (Standerfer in Schafer 2011, 12).

Ko govorimo o razvoju, se nehote dotaknemo področja uspešno-
sti. O pomenu merjenja uspešnosti v neprofitnih organizacijah je
pisal že Kaplan (2001), ki je model uravnoteženih kazalnikov pre-
nesel na raven neprofitnih organizacij. Ta model govori o pomemb-
nosti tega, da se organizacije zavedajo povezanosti med nefinanč-
nimi in nematerialnimi dimenzijami merjenja uspešnosti in posle-
dicami, ki jih imajo te na denarni tok (Neely et al. 2003). Tudi mnogi
drugi pomenu merjenja uspešnosti v neprofitnih organizacijah da-
jejo veliko težo (Hall 2014; Reheul, Caneghem in Verbruggen 2014;
Viader in Espina 2013; Schobel in Scholey 2012; Dacombe 2011; Gre-
iling 2010). Merjenje uspešnosti v profitnih organizacijah se prven-
stveno nanaša na ustvarjanje finančne vrednosti za njene lastnike
(Nicholls 2009), medtem ko merjenje uspešnosti v neprofitnih or-
ganizacijah zasleduje predvsem dva cilja, in sicer dokazovanje svoje
vrednosti deležnikom ter izboljšanje organizacijske učinkovitost z
učenjem ter vrednotenjem svojih programov ali storitev, in s primer-
javo z drugimi, prek notranjega poročanja (Huang in Hooper 2011;
Saj 2013). Lahko torej rečemo, da uspešnost neprofitnih organizacij
ni bistvena, je pa pomembna za njihovo delovanje in preživetje.

Tako pridemo do raziskovalnega problema monografije, in sicer
povezanosti med odgovornostjo (odzivnost na različna pričakova-
nja deležnikov, ki jo izvaja management) v neprofitni organizaciji in
njeno uspešnostjo.

Z raziskovanjem odgovornosti v neprofitnih organizacijah se
ukvarjajo pretežno avtorji iz anglosaksonskega dela sveta. V mo-
nografiji smo se zato poglobili v raziskovanje ugotavljanja različnih
interesov deležnikov v nevladnih organizacijah v Sloveniji, kjer je
to področje še popolnoma neraziskano. Empirično smo raziskovali
zasebne zavode, ki se ukvarjajo z neformalnim izobraževanjem. Ne-
vladne organizacije na področju neformalnega izobraževanja so pri-
tegnile pozornost našega raziskovanja zato, ker so od vseh izobraže-
valnih institucij tiste, ki se zaradi svoje majhnosti in prilagodljivosti
najuspešneje prilagajajo potrebam v okoljih, kjer delujejo.

13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20