Page 19 - Mevlja, Bojan, in Kavčič, Klemen, 2016. Vpliv deležnikov na razvoj nevladnih izobraževalnih organizacij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 19
Uvod 1
osredotočenost samo na mnenja managerjev nevladnih organizacij.
Za doseganje ciljev monografije smo uporabili več znanstvenih
raziskovalnih metod, ki so primerne za raziskovanje v manage-
mentu. V monografijo smo vključili prispevke iz monografskih pu-
blikacij, zbornikov, članke, objavljene v serijskih publikacijah, in pri-
spevke, ki jih avtorji objavijo na svetovnem spletu in so glede na
izbrano temo primerni. Vse te teoretične prispevke smo uporabili
za osnovo pri raziskovanju izbranega raziskovalnega problema. V
teoretičnem delu potem tudi primerjamo in razvrščamo vplivne de-
ležnike ter pomene merjenja uspešnosti v nevladnih organizacijah
v različne skupine, za kar smo uporabili primerjalno metodo.
Prav tako smo uporabili metodo sinteze, ki nas je prek združe-
vanja posameznih lastnosti, elementov, pojavov, odnosov obravna-
vane tematike posledično pripeljala do ključnih ugotovitev, predsta-
vljenih z uporabo deduktivne metode v sklepnem delu monografije.
Za empirični del monografije smo uporabili kvantitativen razisko-
valni pristop, ki temelji na lastni raziskavi. Pripravili smo anketo, ki
smo jo poslali vsem registriranim zasebnim zavodom, ki se ukvarjajo
z dejavnostjo »Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje
in usposabljanje« (skd 85.590). Zaradi zelo velike heterogenosti ne-
vladnih organizacij, lažje interpretacije in mednarodne primerljivo-
sti smo se osredotočili na zasebne zavode na področju neformalnega
izobraževanja, ker so od vseh izobraževalnih institucij tisti, ki naj bi
se zaradi svoje majhnosti in prilagodljivosti najuspešneje prilagajali
potrebam v okoljih, kjer delujejo. Teh je bilo leta 2012 aktivnih 289
(glej http://www.gvin.com). Med aktivne organizacije štejemo tiste,
ki so v prejšnjem poslovnem letu oddale poslovna poročila. Tako bo
velikost preučevanega vzorca zasebnih zavodov, ki ga bomo preu-
čevali, 289. Vseh nevladnih organizacij v Sloveniji je bilo leta 2012
23.963 (Center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih or-
ganizacij 2013).
Anketo v obliki anketnega vprašalnika, ki je bila namenjena vod-
jem v zasebnih zavodih na področju izobraževanja, smo poslali ele-
ktronsko. Kontaktne podatke o nevladnih organizacijah smo prido-
bili prek javno dostopnih baz in spletnih strani nevladnih organiza-
cij. Anketni vprašalnik je razdeljen na vprašanja, ki se nanašajo na
17
osredotočenost samo na mnenja managerjev nevladnih organizacij.
Za doseganje ciljev monografije smo uporabili več znanstvenih
raziskovalnih metod, ki so primerne za raziskovanje v manage-
mentu. V monografijo smo vključili prispevke iz monografskih pu-
blikacij, zbornikov, članke, objavljene v serijskih publikacijah, in pri-
spevke, ki jih avtorji objavijo na svetovnem spletu in so glede na
izbrano temo primerni. Vse te teoretične prispevke smo uporabili
za osnovo pri raziskovanju izbranega raziskovalnega problema. V
teoretičnem delu potem tudi primerjamo in razvrščamo vplivne de-
ležnike ter pomene merjenja uspešnosti v nevladnih organizacijah
v različne skupine, za kar smo uporabili primerjalno metodo.
Prav tako smo uporabili metodo sinteze, ki nas je prek združe-
vanja posameznih lastnosti, elementov, pojavov, odnosov obravna-
vane tematike posledično pripeljala do ključnih ugotovitev, predsta-
vljenih z uporabo deduktivne metode v sklepnem delu monografije.
Za empirični del monografije smo uporabili kvantitativen razisko-
valni pristop, ki temelji na lastni raziskavi. Pripravili smo anketo, ki
smo jo poslali vsem registriranim zasebnim zavodom, ki se ukvarjajo
z dejavnostjo »Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje
in usposabljanje« (skd 85.590). Zaradi zelo velike heterogenosti ne-
vladnih organizacij, lažje interpretacije in mednarodne primerljivo-
sti smo se osredotočili na zasebne zavode na področju neformalnega
izobraževanja, ker so od vseh izobraževalnih institucij tisti, ki naj bi
se zaradi svoje majhnosti in prilagodljivosti najuspešneje prilagajali
potrebam v okoljih, kjer delujejo. Teh je bilo leta 2012 aktivnih 289
(glej http://www.gvin.com). Med aktivne organizacije štejemo tiste,
ki so v prejšnjem poslovnem letu oddale poslovna poročila. Tako bo
velikost preučevanega vzorca zasebnih zavodov, ki ga bomo preu-
čevali, 289. Vseh nevladnih organizacij v Sloveniji je bilo leta 2012
23.963 (Center za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih or-
ganizacij 2013).
Anketo v obliki anketnega vprašalnika, ki je bila namenjena vod-
jem v zasebnih zavodih na področju izobraževanja, smo poslali ele-
ktronsko. Kontaktne podatke o nevladnih organizacijah smo prido-
bili prek javno dostopnih baz in spletnih strani nevladnih organiza-
cij. Anketni vprašalnik je razdeljen na vprašanja, ki se nanašajo na
17