Page 30 - Ujčič, Anton, in Viktorija Florjančič, 2017. Javna uprava v računalniškem oblaku. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 30
na uprava v računalniškem oblaku

Popvraševanje po 4 RE RE – max
računalniških enotah (RE) 4 –

3 – 2 RE
RE – povprečje
2 – 1 RE
1 RE

1 –

1. kvartal 2. kvartal 3. kvartal 4. kvartal
Čas

30 Slika 5: Krivulja povpraševanja po informacijskih virih

Povzeto in prirejeno po Sosinsky 2011.

Bolj kot se približuje datum oddaje davčne napovedi, večja je poraba
računalniških virov. Največja poraba virov se zgodi ob oddaji letne davčne
napovedi, ki se izvede v 2. kvartalu. Razumljivo je, da računovodska pod-
jetja ne smejo prezreti te konice povpraševanja, saj je to najpomembnejši
del poslovnega leta. Zato morajo ta podjetja zagotoviti potrebne računal-
niške vire v višini najmanj RE – max, pri tem pa celo tvegajo, da sistem v
ključnem trenutku ne bo dovolj odziven. V ostalem delu leta bodo raču-
nalniške zmogljivosti slabše izkoriščene in ne bodo dosegale niti povpreč-
ne vrednosti (RE – povprečje na sliki 5), z izjemo oddaje davčne napovedi
v 3. kvartalu. Takšen model računalniške podpore je lahko ovira za pri-
hodek podjetja (Sosinsky 2011, 36).

Model računalništva v oblaku omogoča prilagajanje obsega infra-
strukture trenutnim zahtevam strank. Na sliki 5 je prikazan obseg pov-
praševanja, porazdeljen v število računalniških enot (RE) (angl. Com-
pute Unit), ki tako infrastrukturo sestavljajo. Skladno s pogodbo o
zagotavljan­ju ravni storitve med ponudnikom in uporabnikom lahko
podjetje prilagaja število računalniških enot vsak mesec sproti. Tako je
za potrebe prvega četrtletja in polovice 4. četrtletja dovolj 1 RE. V času
oddaje letne davčne napovedi je obseg povečan na 4 RE, kasneje pa se ob-
seg zmanjša na 2 RE, kar je dovolj vsem potrebam od polovice 2. do polo-
vice 4. kvartala. Na ta način je v celoti odpravljena neizkoriščenost raču-
nalniških zmogljivosti, saj se računalniška infrastruktura sproti prilagaja
povpraševanju. V praksi obstaja veliko podjetij in organizacij, v katerih so
zahteve po računalniški infrastrukturi predvidljive in sezonske narave,
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35