Page 35 - Ujčič, Anton, in Viktorija Florjančič, 2017. Javna uprava v računalniškem oblaku. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 35
Računalništvo v oblaku 35
tega je 36 % vprašanih prihranke ocenilo na 20 % ali več, kar potrjuje na-
povedane pozitivne učinke računalništva v oblaku na poslovanje. S tem
je uporabnikom računalništva v oblaku omogočeno, da del kapitalskih in
tekočih stroškov s področja IKT preusmerijo na druga področja in omo-
gočijo večje inoviranje (prav tam).
Najpogostejše ovire pri uporabi računalništva v oblaku
Pri vpeljevanju modela računalništva v oblaku se poraja vrsta vprašanj in
izzivov, ki pri odgovornih vzbujajo pomisleke glede primernosti tega mo-
dela za njihove poslovne potrebe. Pri proučevanju dosedanjih raziskav iz
različnih virov ugotavljamo, da se glavne skrbi nanašajo na vprašanja, po-
vezana z zagotavljanjem informacijske varnosti in varovanjem zasebnosti
podatkov v računalniških oblakih.
V prej omenjeni raziskavi IDC (Cattaneo idr. 2012, 24) je bilo anketi-
ranih tudi 947 evropskih potrošnikov in 50 deležnikov (ponudniki, upo-
rabniki, eksperti, združenja, akademska sfera ipd.), uporabnikov storitev
računalništva v oblaku, s katerimi je bil opravljen poglobljeni intervju.
Z raziskavo so želeli zbrati podatke o percepciji podjetij in potrošnikov
glede gonil in ovir za zagon računalništva v oblaku v EU. Ugotovljeno je
(prav tam), da poslovni uporabniki uporabljajo osnovne rešitve v oblaku,
kot je npr. elektronska pošta in storitve varnosti, in to le v večjih organiza-
cijah. Le 28 % podjetij uporablja več kot eno storitev računalništva v ob-
laku. Kot razlog za to navajajo številne ovire za vpeljavo storitev v raču-
nalniškem oblaku.
V raziskavi (Cattaneo idr. 2012) so proučevali tudi ovire za sprejem
storitev računalništva v oblaku. Anketiranci so lahko izbrali eno ali več
ovir (Slika 10). Izkaže se, da nobena posamezna ovira ni ključna za ome-
jevanje uporabe storitev v računalniških oblakih, toda skupek šestih (na
Sliki 10 so te kategorije temnejše barve), močno soodvisnih ovir predsta-
vlja kar 62,2 % anketirancem pomembne ovire. Soodvisnost dejavnikov
se kaže v tem, da se ti nanašajo na podatke in pravno pristojnost nad po-
datki v računalniških oblakih. Najpomembnejše ovire so pravna pristoj-
nost (31,7 %), varnost in zaščita podatkov (30,5 %), zaupanje (25,1 %), do-
stopnost in prenosljivost podatkov (24,9 %), lokacija podatkov (23,8 %)
ter nadzor nad spremembami (22,8 %). Zanemariti ne gre niti ostalih
ovir, saj se je zanje odločil pomemben delež poslovnih uporabnikov. V
raziskavi ugotavljajo (prav tam), da je resničen problem tržišča povezoval-
ni učinek vseh naštetih ovir na sprejem računalništva v oblaku.
tega je 36 % vprašanih prihranke ocenilo na 20 % ali več, kar potrjuje na-
povedane pozitivne učinke računalništva v oblaku na poslovanje. S tem
je uporabnikom računalništva v oblaku omogočeno, da del kapitalskih in
tekočih stroškov s področja IKT preusmerijo na druga področja in omo-
gočijo večje inoviranje (prav tam).
Najpogostejše ovire pri uporabi računalništva v oblaku
Pri vpeljevanju modela računalništva v oblaku se poraja vrsta vprašanj in
izzivov, ki pri odgovornih vzbujajo pomisleke glede primernosti tega mo-
dela za njihove poslovne potrebe. Pri proučevanju dosedanjih raziskav iz
različnih virov ugotavljamo, da se glavne skrbi nanašajo na vprašanja, po-
vezana z zagotavljanjem informacijske varnosti in varovanjem zasebnosti
podatkov v računalniških oblakih.
V prej omenjeni raziskavi IDC (Cattaneo idr. 2012, 24) je bilo anketi-
ranih tudi 947 evropskih potrošnikov in 50 deležnikov (ponudniki, upo-
rabniki, eksperti, združenja, akademska sfera ipd.), uporabnikov storitev
računalništva v oblaku, s katerimi je bil opravljen poglobljeni intervju.
Z raziskavo so želeli zbrati podatke o percepciji podjetij in potrošnikov
glede gonil in ovir za zagon računalništva v oblaku v EU. Ugotovljeno je
(prav tam), da poslovni uporabniki uporabljajo osnovne rešitve v oblaku,
kot je npr. elektronska pošta in storitve varnosti, in to le v večjih organiza-
cijah. Le 28 % podjetij uporablja več kot eno storitev računalništva v ob-
laku. Kot razlog za to navajajo številne ovire za vpeljavo storitev v raču-
nalniškem oblaku.
V raziskavi (Cattaneo idr. 2012) so proučevali tudi ovire za sprejem
storitev računalništva v oblaku. Anketiranci so lahko izbrali eno ali več
ovir (Slika 10). Izkaže se, da nobena posamezna ovira ni ključna za ome-
jevanje uporabe storitev v računalniških oblakih, toda skupek šestih (na
Sliki 10 so te kategorije temnejše barve), močno soodvisnih ovir predsta-
vlja kar 62,2 % anketirancem pomembne ovire. Soodvisnost dejavnikov
se kaže v tem, da se ti nanašajo na podatke in pravno pristojnost nad po-
datki v računalniških oblakih. Najpomembnejše ovire so pravna pristoj-
nost (31,7 %), varnost in zaščita podatkov (30,5 %), zaupanje (25,1 %), do-
stopnost in prenosljivost podatkov (24,9 %), lokacija podatkov (23,8 %)
ter nadzor nad spremembami (22,8 %). Zanemariti ne gre niti ostalih
ovir, saj se je zanje odločil pomemben delež poslovnih uporabnikov. V
raziskavi ugotavljajo (prav tam), da je resničen problem tržišča povezoval-
ni učinek vseh naštetih ovir na sprejem računalništva v oblaku.