Page 16 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 16
Organizacijska kultura in organizacijska klima
struktov, poiščemo morebitne povezave in razlike med njima ter opišemo
področja širitve raziskovanja organizacijske klime, ki so običajno v dome-
ni raziskovalcev organizacijske kulture in ki bi lahko izboljšala konceptu-
alne temelje teorije, raziskave in prakse s področja organizacijske klime
(osredotočenost na globljo raven psihologije organizacije, širitev nabora
posameznih spremenljivk, vključno z miti, zgodbami, itd., raziskovanje
širšega segmenta zunanjega družbenega in naravnega okolja, v katerem
organizacija deluje, ter uporaba tudi kvalitativnih metod raziskovanja),
ter opišemo področja širitve raziskovanja organizacijske kulture, ki jih
uporabljajo tudi raziskovalci s področja preučevanja organizacijske kli-
me (povečanje preučevanja odnosa med organizacijsko kulturo in uspeš-
nostjo organizacije, uporabo t. i. moderatorjev – dejavnikov, preko kate-
rih ima organizacijska kultura posreden vpliv na uspešnost organizacije,
16 in uporabo mešanih metod raziskovanja).
Tretji glavni cilj monografije je predstaviti različne vidike organiza-
cijske kulture in organizacijske klime s pomočjo izvirnih kvantitativnih
raziskav v Sloveniji (osredotočamo se na predstavitev izidov raziskav, ki so
bile izvedene v več organizacijah skupaj oziroma v organizacijah z večjim
številom organizacijskih enot). Poudarek pri opisu izvedenih raziskav na-
menjamo prispevku k znanosti, tako v teoriji kot v praksi. Na podlagi
ugotovitev izvedenih raziskav smo zasnovali predloge ukrepov za izbolj-
šanje organizacijske kulture in klime v izbranih organizacijah. Predlogi
za izboljšanje bodo imeli predvsem praktične koristi za vse tiste, ki si pri-
zadevajo za uspešnost podjetij in drugih organizacij.
Monografija je sestavljena iz dveh glavnih delov. V prvem smo preu-
čili strokovno literaturo s področja konstruktov organizacijske kulture in
organizacijske klime, v drugem pa predstavimo različne vidike organiza-
cijske kulture in organizacijske klime s pomočjo izvirnih kvantitativnih
raziskav v Sloveniji.
Prvi glavni del obsega šest poglavij (I–VI), v katerih: prinašamo pre-
gled zgodovine raziskovanja organizacijske kulture, opis pojma organi-
zacijske kulture, njenih subkultur in njenih dimenzij, opis metodologij
raziskovanja ter opis glavnih merilnih inštrumentov kvantitativnega raz-
iskovanja organizacijske kulture (prvo poglavje); opisujemo vplivne de-
javnike na nastanek in oblikovanje organizacijske kulture, prikazujemo
obstoj (socializacijo), revizijo in spreminjanje kulture v organizaciji (dru-
go poglavje); poudarjamo vpliv organizacijske kulture na opredeljevanje
politike organizacije ter na udejanjanje strategij za doseganje smotrov in
ciljev v organizaciji (tretje poglavje); prinašamo pregled zgodovine razi-
skovanja organizacijske klime, predstavljamo pojem organizacijske klime
struktov, poiščemo morebitne povezave in razlike med njima ter opišemo
področja širitve raziskovanja organizacijske klime, ki so običajno v dome-
ni raziskovalcev organizacijske kulture in ki bi lahko izboljšala konceptu-
alne temelje teorije, raziskave in prakse s področja organizacijske klime
(osredotočenost na globljo raven psihologije organizacije, širitev nabora
posameznih spremenljivk, vključno z miti, zgodbami, itd., raziskovanje
širšega segmenta zunanjega družbenega in naravnega okolja, v katerem
organizacija deluje, ter uporaba tudi kvalitativnih metod raziskovanja),
ter opišemo področja širitve raziskovanja organizacijske kulture, ki jih
uporabljajo tudi raziskovalci s področja preučevanja organizacijske kli-
me (povečanje preučevanja odnosa med organizacijsko kulturo in uspeš-
nostjo organizacije, uporabo t. i. moderatorjev – dejavnikov, preko kate-
rih ima organizacijska kultura posreden vpliv na uspešnost organizacije,
16 in uporabo mešanih metod raziskovanja).
Tretji glavni cilj monografije je predstaviti različne vidike organiza-
cijske kulture in organizacijske klime s pomočjo izvirnih kvantitativnih
raziskav v Sloveniji (osredotočamo se na predstavitev izidov raziskav, ki so
bile izvedene v več organizacijah skupaj oziroma v organizacijah z večjim
številom organizacijskih enot). Poudarek pri opisu izvedenih raziskav na-
menjamo prispevku k znanosti, tako v teoriji kot v praksi. Na podlagi
ugotovitev izvedenih raziskav smo zasnovali predloge ukrepov za izbolj-
šanje organizacijske kulture in klime v izbranih organizacijah. Predlogi
za izboljšanje bodo imeli predvsem praktične koristi za vse tiste, ki si pri-
zadevajo za uspešnost podjetij in drugih organizacij.
Monografija je sestavljena iz dveh glavnih delov. V prvem smo preu-
čili strokovno literaturo s področja konstruktov organizacijske kulture in
organizacijske klime, v drugem pa predstavimo različne vidike organiza-
cijske kulture in organizacijske klime s pomočjo izvirnih kvantitativnih
raziskav v Sloveniji.
Prvi glavni del obsega šest poglavij (I–VI), v katerih: prinašamo pre-
gled zgodovine raziskovanja organizacijske kulture, opis pojma organi-
zacijske kulture, njenih subkultur in njenih dimenzij, opis metodologij
raziskovanja ter opis glavnih merilnih inštrumentov kvantitativnega raz-
iskovanja organizacijske kulture (prvo poglavje); opisujemo vplivne de-
javnike na nastanek in oblikovanje organizacijske kulture, prikazujemo
obstoj (socializacijo), revizijo in spreminjanje kulture v organizaciji (dru-
go poglavje); poudarjamo vpliv organizacijske kulture na opredeljevanje
politike organizacije ter na udejanjanje strategij za doseganje smotrov in
ciljev v organizaciji (tretje poglavje); prinašamo pregled zgodovine razi-
skovanja organizacijske klime, predstavljamo pojem organizacijske klime