Page 114 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 114
gresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije
Preglednica 12: Delovna doba udeležencev v sedanji organizaciji
Do vključno 1 leta Število Delež (v %)
Več kot 1 leto do vključno 3 leta
Več kot 3 leta do vključno 5 let 23 7,8
Več kot 5 let do vključno 10 let 28 9,6
Več kot 10 let do vključno 15 let 26 8,9
Več kot 15 let 49 16,7
Brez odgovora 46 15,7
Skupaj 115 39,2
6 2,0
293 100,0
114 Kongresni profil ponudnikov
V Sloveniji doslej še ni bil oblikovan kongresni profil ponudnikov, ki bi
nam omogočal vpogled v značilnosti te populacije in morebitno primer-
javo. Prvi poskus smo opravili leta 2014, vendar na zelo majhnem vzor-
cu sodelujočih (Sikošek idr. 2014). Za izdelavo profila organizacij, ki se
ukvarjajo s konferenčno dejavnostjo, smo z anketiranjem ponudnikov
pridobili naslednje podatke: vrsta organizacije, število organiziranih
konferenc v preteklem letu, vrste organiziranih konferenc glede na tema-
tiko, država, v kateri organizacija deluje, dolžina trajanja organiziranih
konferenc, velikost konferenc, obdobje konferenc, višina sredstev, pora-
bljenih za udeležbo, in morebitno kritje stroškov na strani delodajalca.
Izkušnje iz raziskave (Sikošek idr. 2014) so pokazale, da ponudniki
zelo zadržano odgovarjajo na vprašanja, ki se nanašajo na posredovanje
številskih podatkov o njihovem poslovanju oziroma organizaciji konfe-
renc, ali pa so takšna vprašanja celo razlog za zavrnitev sodelovanja v raz-
iskavi. Ugotovili smo tudi, da sta razloga za zadržanost predvsem dva:
kot najpogostejšega so anketirani v tedanji raziskavi navajali odsotnost
lastnega, organiziranega zbiranja tovrstnih podatkov, nekateri pa jih za-
radi varovanja poslovnih skrivnosti ne želijo posredovati. Zato smo se od-
ločili, da vsa vprašanja, ki so v delu o kongresnem profilu ponudnika zah-
tevala posredovanje takšnih podatkov, oblikujemo kot oceno deleža v
skupnem seštevku. Takšna vprašanja so bila vprašanja o vrstah in vsebini
organiziranih srečanj, o velikosti konferenc in terminu konferenc ter o vi-
šini sredstev, ki jih namenjajo za organizacijo konferenc.
Pri vprašanju o vrsti kongresnega ponudnika glede na storitve so ime-
li anketiranci možnost odgovoriti na več vprašanj hkrati, saj praksa kaže,
da posamezen ponudnik opravlja več dejavnosti hkrati (npr. prizorišče in
Preglednica 12: Delovna doba udeležencev v sedanji organizaciji
Do vključno 1 leta Število Delež (v %)
Več kot 1 leto do vključno 3 leta
Več kot 3 leta do vključno 5 let 23 7,8
Več kot 5 let do vključno 10 let 28 9,6
Več kot 10 let do vključno 15 let 26 8,9
Več kot 15 let 49 16,7
Brez odgovora 46 15,7
Skupaj 115 39,2
6 2,0
293 100,0
114 Kongresni profil ponudnikov
V Sloveniji doslej še ni bil oblikovan kongresni profil ponudnikov, ki bi
nam omogočal vpogled v značilnosti te populacije in morebitno primer-
javo. Prvi poskus smo opravili leta 2014, vendar na zelo majhnem vzor-
cu sodelujočih (Sikošek idr. 2014). Za izdelavo profila organizacij, ki se
ukvarjajo s konferenčno dejavnostjo, smo z anketiranjem ponudnikov
pridobili naslednje podatke: vrsta organizacije, število organiziranih
konferenc v preteklem letu, vrste organiziranih konferenc glede na tema-
tiko, država, v kateri organizacija deluje, dolžina trajanja organiziranih
konferenc, velikost konferenc, obdobje konferenc, višina sredstev, pora-
bljenih za udeležbo, in morebitno kritje stroškov na strani delodajalca.
Izkušnje iz raziskave (Sikošek idr. 2014) so pokazale, da ponudniki
zelo zadržano odgovarjajo na vprašanja, ki se nanašajo na posredovanje
številskih podatkov o njihovem poslovanju oziroma organizaciji konfe-
renc, ali pa so takšna vprašanja celo razlog za zavrnitev sodelovanja v raz-
iskavi. Ugotovili smo tudi, da sta razloga za zadržanost predvsem dva:
kot najpogostejšega so anketirani v tedanji raziskavi navajali odsotnost
lastnega, organiziranega zbiranja tovrstnih podatkov, nekateri pa jih za-
radi varovanja poslovnih skrivnosti ne želijo posredovati. Zato smo se od-
ločili, da vsa vprašanja, ki so v delu o kongresnem profilu ponudnika zah-
tevala posredovanje takšnih podatkov, oblikujemo kot oceno deleža v
skupnem seštevku. Takšna vprašanja so bila vprašanja o vrstah in vsebini
organiziranih srečanj, o velikosti konferenc in terminu konferenc ter o vi-
šini sredstev, ki jih namenjajo za organizacijo konferenc.
Pri vprašanju o vrsti kongresnega ponudnika glede na storitve so ime-
li anketiranci možnost odgovoriti na več vprašanj hkrati, saj praksa kaže,
da posamezen ponudnik opravlja več dejavnosti hkrati (npr. prizorišče in