Page 109 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 109
Empirični del 109
Anketiranje ponudnikov smo začeli izvajati v drugi polovici februar-
ja 2016. Odzivnost je bila sprva izjemno nizka, zato smo morali spodbuja-
nje k izpolnitvi ankete nekajkrat ponoviti, tako s ponovnim pošiljanjem
prošenj kot z osebnim povabilom k sodelovanju z namenom zagotovitve
načrtovanega števila vrnjenih vprašalnikov. Po treh tednih anketiranja,
ko smo z večkratnimi povabili izčrpali pripravljenost respondentov za so-
delovanje, saj se odzivnost ni izboljšala, smo prejeli 171 vrnjenih vpra-
šalnikov, kar predstavlja 10,8-odstotno odzivnost. Cilj je bil prejeti 200
anketnih vprašalnikov. Od prejetih 171 vprašalnikov smo jih kot nepri-
merne za nadaljnjo analizo izločili 49. V analizo smo tako vključili 122
anketnih vprašalnikov.
Rezultati raziskave
Poglavje je namenjeno predstavitvi rezultatov raziskave – torej mnenja re-
spondentov o atributih obiskanosti kongresne destinacije. Razdelili smo
ga na tri podpoglavja. V prvem delu predstavljamo oba neodvisna vzorca,
sledi mu predstavitev osnovnih rezultatov, ki jih primerjamo glede na oba
vzorca. Zadnje podpoglavje je namenjeno preverjanju zanesljivosti mer-
skega instrumenta.
Predstavitev vzorca
Za potrebe raziskave sta bila oblikovana dva neodvisna vzorca. Prvi neod-
visni vzorec tako tvorijo udeleženci konferenc, ki jih organizirajo zdru-
ženja, in predstavljajo stran povpraševanja v kongresni dejavnosti (v na-
daljevanju: udeleženci). Drugi neodvisni vzorec predstavlja ponudbeno
stran v kongresni dejavnosti in ga sestavljajo naročniki/organizatorji kon-
gresov, ki delujejo v okviru združenj, ter ponudniki kongresnih storitev v
Sloveniji, ki so na ozemlju Slovenije najmanj v zadnjem letu dni obiskali
ali sodelovali pri organizaciji mednarodnih kongresov in konferenc zdru-
ženj (v nadaljevanju: ponudniki).
Demografski profil udeležencev
Demografske podatke (spol, starost in izobrazba) prikazujemo samo za
vzorec udeležencev, ker gre v vzorcu za fizične osebe, medtem ko jih za
vzorec ponudnikov ne predstavljamo, ker v vzorcu pravzaprav predsta-
vljajo organizacijo, zato predstavitev in primerjava rezultatov med obe-
ma vzorcema vsebinsko nista smiselna (preglednica 7). Za nekatere od re-
spondentov nismo uspeli pridobiti vseh podatkov, ker pa so odgovorili
Anketiranje ponudnikov smo začeli izvajati v drugi polovici februar-
ja 2016. Odzivnost je bila sprva izjemno nizka, zato smo morali spodbuja-
nje k izpolnitvi ankete nekajkrat ponoviti, tako s ponovnim pošiljanjem
prošenj kot z osebnim povabilom k sodelovanju z namenom zagotovitve
načrtovanega števila vrnjenih vprašalnikov. Po treh tednih anketiranja,
ko smo z večkratnimi povabili izčrpali pripravljenost respondentov za so-
delovanje, saj se odzivnost ni izboljšala, smo prejeli 171 vrnjenih vpra-
šalnikov, kar predstavlja 10,8-odstotno odzivnost. Cilj je bil prejeti 200
anketnih vprašalnikov. Od prejetih 171 vprašalnikov smo jih kot nepri-
merne za nadaljnjo analizo izločili 49. V analizo smo tako vključili 122
anketnih vprašalnikov.
Rezultati raziskave
Poglavje je namenjeno predstavitvi rezultatov raziskave – torej mnenja re-
spondentov o atributih obiskanosti kongresne destinacije. Razdelili smo
ga na tri podpoglavja. V prvem delu predstavljamo oba neodvisna vzorca,
sledi mu predstavitev osnovnih rezultatov, ki jih primerjamo glede na oba
vzorca. Zadnje podpoglavje je namenjeno preverjanju zanesljivosti mer-
skega instrumenta.
Predstavitev vzorca
Za potrebe raziskave sta bila oblikovana dva neodvisna vzorca. Prvi neod-
visni vzorec tako tvorijo udeleženci konferenc, ki jih organizirajo zdru-
ženja, in predstavljajo stran povpraševanja v kongresni dejavnosti (v na-
daljevanju: udeleženci). Drugi neodvisni vzorec predstavlja ponudbeno
stran v kongresni dejavnosti in ga sestavljajo naročniki/organizatorji kon-
gresov, ki delujejo v okviru združenj, ter ponudniki kongresnih storitev v
Sloveniji, ki so na ozemlju Slovenije najmanj v zadnjem letu dni obiskali
ali sodelovali pri organizaciji mednarodnih kongresov in konferenc zdru-
ženj (v nadaljevanju: ponudniki).
Demografski profil udeležencev
Demografske podatke (spol, starost in izobrazba) prikazujemo samo za
vzorec udeležencev, ker gre v vzorcu za fizične osebe, medtem ko jih za
vzorec ponudnikov ne predstavljamo, ker v vzorcu pravzaprav predsta-
vljajo organizacijo, zato predstavitev in primerjava rezultatov med obe-
ma vzorcema vsebinsko nista smiselna (preglednica 7). Za nekatere od re-
spondentov nismo uspeli pridobiti vseh podatkov, ker pa so odgovorili