Page 200 - Weiss, Jernej, ur. 2018. Nova glasba v “novi” Evropi med obema svetovnima vojnama ?? New Music in the “New” Europe Between the Two World Wars. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 2
P. 200
nova glasba v »novi« evropi med obema svetovnima vojnama

ki bi kulturno okolje povsem razdelila: v resnici enega ni brez drugega, kar
potrjujejo njuni ambivalentni odnosi. Tako Dragotin Cvetko piše o tem, da
nista bila velika prijatelja, a sta se med seboj »umetniško vendarle spošto-
vala, jasno jima je bilo, kaj kdo od njiju pomeni. Njun odnos je označevala
korektnost, ne pa nestrpna napadalnost,«38 kasneje vendarle tudi prizna, da
je bila med Ostercem in Škerjancem »vidna napetost, gotovo zavoljo različ-
nih umetnostnih nazorov ter Škerjančevega nasprotovanja moderni.«39 Za
svojo negacijo sodobnega je Škerjanc tako potreboval navidezni protipol,
Osterca in njegove učence, temu ustrezno pa je tudi Osterc za svoj boj pro-
ti okostenelemu tradicionalizmu potreboval simboličnega sovražnika, ki ga
je dobil v Škerjancu. A kot je Škerjanc mestoma dvomil v tradicionalna iz-
hodišča in jih je dopolnjeval s sodobnejšimi impulzi, tako tudi ­Osterc ni
dosledno zaupal zgolj najnovejšim vzpodbudam in v takem prečiščevalnem
relativizmu lahko nedvomno zagledano skupno točko, ki hkrati ne poja-
snjuje zgolj razmerja med skladateljema, temveč kaže širšo sliko slovenske
glasbe med svetovnima vojnama.

Bibliografija

Bedina, Katarina. »Nazori Slavka Osterca o tradiciji v glasbi in o glasbenem
nacionalizmu«. Muzikološki zbornik 3 (1967): 89–94.

Bedina, Katarina. »K vprašanju o kompozicijskih nazorih Slavka Osterca«.
Muzikološki zbornik 4 (1968): 114–119.

Bedina, Katarina. »Novo v mladinskih zborih Slavka Osterca«. Muzikološki
zbornik 11 (1975): 93–100.

Bedina, Katarina. »O glasbeni poetiki in prozi Slavka Osterca«. Muzikološki
zbornik 25 (1989): 7–14.

Bogunović Hočevar, Katarina. »Ravnikovi glasbenoestetski nazori v kontekstu
dveh kompozicijskih šol«. De musica disserenda 6, 2 (2010): 85–99.

Cvetko, Dragotin. Osebnost skladatelja Slavka Osterca. Ljubljana: Cankarje-
va založba, 1993.

Kartin, Monika. Simfonije Lucijana Marije Škerjanca, magistrsko delo. Lju-
bljana: Filozofska fakulteta, 1982.

Kartin, Monika. »Peta simfonija Lucijana Marije Škerjanca«. Muzikološki
zbornik 19 (1983): 51–70.

Klemenčič, Ivan. »Slavko Osterc med neoklasicizmom in ekspresionizmom«.
Muzikološki zbornik 31 (1995): 11–31.

38 Dragotin Cvetko, Fragment glasbene moderne. Iz pisem Slavku Ostercu (Ljubljana: Slo-
venska akademija znanosti in umetnosti, 1988), 128.

39 Cvetko, Osebnost skladatelja Slavka Osterca, 117.

198
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205