Page 42 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 42
10 Preverjanje novosti na trgu

Preglednica 10.1 Spremljanje tehnološkega razvoja

Vrsta podatkov Viri informacij Nivo uporabnosti

Razvojne smernice Vladni dokumenti; uradne Strateško odločanje podjetij.
držav, e u, u s a, Ki- spletne strani držav, eu, npr.
tajska, Japonska ipd. co r di s; nekatere vodilne
znanstvene revije.

r r projekti (trenu- Specializirane baze podatkov Strateško odločanje; vir zna-
tni) – univerze, insti- (nacionalne, e u – h 2020, nja in idej za podjetja z vo-
tuti, komercialni raz- cordi s – Programmes ipd.); dilno strategijo.
iskovalni laboratoriji objave na znanstvenih konfe-
rencah.

r r projekti (zaklju- Specializirane baze podatkov Strateško odločanje; vir zna-
čeni) – univerze, in- (nacionalne, e u – h 2020, nja in idej, predvsem za pod-
štituti, komercialni co r di s – Projects and re- jetja z vodilno strategijo.
raziskovalni labora- sults ipd.); objave v znan-
toriji stvenih in v strokovnih revi-
jah; poročila rr skupin in na-
cionalnih ter eu razpisov.

Patenti Specializirane baze podatkov Strateško odločanje; vir zna-
o podeljenih patentih (Espa- nja in idej, predvsem za pod-
cenet, u s p t o . . .); patentni jetja z vodilno strategijo; vir
zastopniki. znanja in idej tudi za sledilce.

Podjetja – komerci- Spletne strani podjetij in Strateško odločanje; vir zna-
alna ponudba druga gradiva; specializirane nja in idej za podjetja s sle-
baze (rumene strani ipd.); dilno in z vodilno strategijo;
sejmi, razstave. vir znanja in idej tudi za sle-
dilce.

Analize ekspertov Specializirane baze podat- Strateško odločanje; vir zna-
kov; patentni/komercialni nja in idej za podjetja z vo-
brokerji za določene indu- dilno in s sledilno strategijo.
strijske panoge; izdelava štu-
dij po naročilu.

Druge informacije Makroekonomska poročila, Strateško odločanje; vir zna-
finančni izkazi podjetij, bor- nja in idej za podjetja.
zni podatki, novice ipd.

spletne strani podjetij kot forumi, kjer si uporabniki izmenjujejo iz-
kušnje. Za analizo konkurence so koristne tudi analize proizvodov, ki
jih opravljajo neodvisne institucije. Za področje fotoaparatov je taka
stran na primer http://www.dpreview.com/. V Sloveniji pa neodvis-
ne primerjane teste opravlja na primer Zveza potrošnikov Slovenije
(https://www.zps.si/). Velja si ogledati tudi spletne strani, na katerih
se specializirajo za spremljanje tehnološkega napredka.

42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47