Page 40 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 40
9 Sodobni načini komercializacije (e-poslovanje)

Danes preko interneta potekajo različne poslovne aktivnosti, ki jih
izvajajo podjetja in tudi potrošniki. Najpomembnejše aktivnosti komerci-
alizacije in e-poslovanja, ki potekajo preko interneta, so:

• uporaba socialnih omrežij,
• e-pošta,
• iskanje informacij in podatkov,
• raziskave trga in neposredna komunikacija s potrošniki,
• marketinško komuniciranje – oglaševanje,
• e-bančništvo,
• prodaja storitev – rezervacija potovanj, letalskih kart,
• izvedba telekonferenc, videokonferenc in poslovnih srečanj,
• prodaja in nakupovanje.
E-poslovanje in komercializacija ima pred klasičnim načinom poslova-
nja določene prednosti, saj je sodobno, poteka hitro, je stroškovno zelo
ugodno, je široko dosegljivo in ob upoštevanju potrebnih postopkov ko-
mercializacije ter poslovanja tudi dokaj varno. Slabost poslovanja preko
interneta je možnost špekulativnega poslovanja in komercializacije za-
radi ključnega razloga, ker internet nad seboj nima nobenega regula-
torja in je tako možno tam prikazati tudi tisto, kar v resnici ne obstaja,
to pa lahko podjetja in posameznike zavaja ter vodi tudi do špekulativ-
nih in kriminalnih postopkov v komercializaciji in poslovanju. Zato je
potrebno biti tudi pri e-poslovanju previden in upoštevati vsa veljavna
pravila ter postopke za e-poslovanje.
V bodoče je pričakovati še večji razmah, še hitrejšo širitev in inten-
zivnost e-poslovanja ter komercializacije kot posledico razvoja tudi ne-
katerih novih, inovativnih načinov e-poslovanja in komercializacije, e-
marketinga in e-marketinškega komuniciranja.

Vprašanja za utrjevanje

1. Kaj omogoča sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija (i k t)?
2. Kako bi lahko opredelili e-poslovanje?
3. Katere načine in nosilce uporabljamo v sodobnem e-poslovanju in

komercializaciji?
4. Katere so najpomembnejše aktivnosti e-poslovanja in komercializacije?
5. Kakšne prednosti ima e-poslovanje in komercializacija?
6. Kakšne so slabosti e-poslovanja in komercializacije?
7. Kakšen je pričakovan bodoči razvoj e-poslovanja in komercializacije?

40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45