Page 45 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 45
Preverjanje konkurenčnih tržnih proizvodov 10.3

tentu, vključno s povzetkom, navedeno literaturo, seznamom paten-
tov, na katere se patent nanaša, pa tudi patente, ki ta patent omenjajo.
Vse to nam olajša delo pri nadaljnjem iskanju, saj z enim dobrim »za-
detkom« zelo preprosto poiščemo še vse podobne. Poleg opisanega je
v patentu zapisana tudi klasifikacija, v katero je patent uvrščen. S kli-
kom na osnovno klasifikacijo, ki nastopa v patentu, dobimo vse zadetke
patentov, ki vključujejo to klasifikacijo, obenem pa še spisek sorodnih
klasifikacij (zelo uporabno).

Informacij o tehnološkem razvoju na spletu je torej veliko, le po-
trebno si je vzeti nekaj časa, jih dobro prebrskati ter »ločiti zrnje od
plev«. Na voljo je celo strojni prevod, ki je kljub netočnosti dobrodošel,
saj poleg slike dobimo tudi vpogled v vsebino, ki strokovnjaku lahko
pove precej.

Patent in komercialna ponudba na podlagi le-tega
Če je naša rešitev glede na prikazano, še posebno pa glede na paten-
tne zahtevke podobna patentirani rešitvi, je potrebno prijavo podrobno
preučiti, saj nam to lahko prepreči patentiranje in komercializacijo naše
novosti. V kolikor nismo strokovnjaki, je sodelovanje s patentnimi stro-
kovnjaki nujno. Glede na to, da je lastnik prikazanega patenta naveden
(Honda), je naslednji korak preverjanje njihove komercialne ponudbe.

V kolikor se patentirana rešitev pojavi tudi v tržnih proizvodih, gre
očitno za patent, za katerega so ocenili, da je tržno zanimiv. Če pa je
patent starejšega datuma in po več letih ni v komercialni ponudbi, pa
obstaja verjetnost, da kljub zaščiti ni bil primeren za komercializacijo.
To je za nas pomemben podatek v smeri, da morda tudi naša, podobna
rešitev ne prinaša tržne zanimivosti.

10.3 Preverjanje konkurenčnih tržnih proizvodov
Pri iskanju morebitnih konkurenčnih izdelkov moramo biti pozorni na
dejavnike, ki jih navajamo spodaj.

• Obstoj tržnih proizvodov, ki so glede na tehnologijo oziroma reši-
tve primerljivi z našo novostjo in predstavljajo neposredno konku-
renco,

• Obstoj tržnih proizvodov, ki uporabljajo drugačne rešitve in tehno-
logije, a opravljajo isto funkcijo. Za kupca v večini primerov namreč
ni pomembno, kako proizvod reši njegovo potrebo, ampak pred-
vsem, da jo ustrezno reši. Tako se na primer za tekaške smuči upo-

45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50