Page 124 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 124
Velike športne prireditve in turizem
razvoju in tranziciji. Ob zavedanju številnih infrastrukturnih, gospodar-
skih in političnih omejitev je organizacija velikih športnih prireditev (kot
npr. EuroBasket 2013) v Sloveniji redkost, zato je tudi raziskovalnih mož-
nosti malo oz. skoraj nič.
Zaradi interdisciplinarnosti izbrane tematike smo za ugotavljanje
vplivov velike športne prireditve obravnavali raziskovalna področja tu-
rizma in turističnih vplivov, športnega turizma in organizacije velikih
športnih prireditev. V strokovni literaturi v zadnjih letih opažamo porast
raziskovanja različnih vplivov turizma. Turizem v ekonomskem, družbe-
no-kulturnem in okoljskem pogledu predstavlja pomembno ekonomsko
in družbeno dejavnost ter z interdisciplinarnim povezovanjem z drugi-
mi znanstvenimi disciplinami postaja pomemben predmet raziskovanja.
124 Glavni razlog povečanega obsega raziskav so dokazi, da razvoj turizma
ne prinaša zgolj pozitivnih rezultatov, ampak lahko tudi negativno vpli-
va na lokalna okolja (Ko in Stewart, 2002; Lankford in Howard, 1994).
Moderne oblike potovanj, med katere sodi tudi obiskovanje velikih špor-
tnih prireditev, danes vsebujejo komponente avtentičnosti in druženja z
lokalnimi prebivalci ter turistom nudijo več pristnega stika z domačini in
lokalnim okoljem ter tako omogočajo edinstvene izkušnje v času potova-
nja. Prav zato je ob organizaciji velikih športnih prireditev smiselno me-
riti različne vplive, ki jih prinašajo velike športne prireditve.
V monografiji smo posebno pozornost namenili športnemu turizmu,
vrsti turizma, ki v povezavi s športom predstavlja pomemben družbeni
in gospodarski sektor. Obsežen raziskovalni segment športnega turizma
predstavljajo športne prireditve različnih vrst, oblik in velikosti. Velike
športne prireditve danes predstavljajo pomemben ekonomski in strateški
dejavnik turističnih destinacij. V večini primerov so organizirane z željo
po strateškem načrtovanju in vključevanju različnih deležnikov ter posle-
dičnem zagotavljanju ugodnih končnih izidov. Številne države in mesta
se z željo dokazovanja modernosti in gospodarske dinamike potegujejo za
organizacijo velikih športnih prireditev. Organizacija velikega športnega
tekmovanja močno vpliva na državno gospodarstvo, družbo, ključne go-
spodarske sektorje (npr. turizem, trgovino in gradbeništvo), podobo dr-
žave in nenazadnje globalno konkurenčnost države (Whitson in Macin-
tosh, 1996, str. 279). Razvoj športnega turizma prinaša številne pozitivne
in negativne vplive, zato je raziskovanje in merjenje vplivov velikih špor-
tnih prireditev pomemben dejavnik, ki prinaša tako znanstvena kot tudi
praktična spoznanja in uporabnost pri načrtovanju razvoja turizma dolo-
čene destinacije.
razvoju in tranziciji. Ob zavedanju številnih infrastrukturnih, gospodar-
skih in političnih omejitev je organizacija velikih športnih prireditev (kot
npr. EuroBasket 2013) v Sloveniji redkost, zato je tudi raziskovalnih mož-
nosti malo oz. skoraj nič.
Zaradi interdisciplinarnosti izbrane tematike smo za ugotavljanje
vplivov velike športne prireditve obravnavali raziskovalna področja tu-
rizma in turističnih vplivov, športnega turizma in organizacije velikih
športnih prireditev. V strokovni literaturi v zadnjih letih opažamo porast
raziskovanja različnih vplivov turizma. Turizem v ekonomskem, družbe-
no-kulturnem in okoljskem pogledu predstavlja pomembno ekonomsko
in družbeno dejavnost ter z interdisciplinarnim povezovanjem z drugi-
mi znanstvenimi disciplinami postaja pomemben predmet raziskovanja.
124 Glavni razlog povečanega obsega raziskav so dokazi, da razvoj turizma
ne prinaša zgolj pozitivnih rezultatov, ampak lahko tudi negativno vpli-
va na lokalna okolja (Ko in Stewart, 2002; Lankford in Howard, 1994).
Moderne oblike potovanj, med katere sodi tudi obiskovanje velikih špor-
tnih prireditev, danes vsebujejo komponente avtentičnosti in druženja z
lokalnimi prebivalci ter turistom nudijo več pristnega stika z domačini in
lokalnim okoljem ter tako omogočajo edinstvene izkušnje v času potova-
nja. Prav zato je ob organizaciji velikih športnih prireditev smiselno me-
riti različne vplive, ki jih prinašajo velike športne prireditve.
V monografiji smo posebno pozornost namenili športnemu turizmu,
vrsti turizma, ki v povezavi s športom predstavlja pomemben družbeni
in gospodarski sektor. Obsežen raziskovalni segment športnega turizma
predstavljajo športne prireditve različnih vrst, oblik in velikosti. Velike
športne prireditve danes predstavljajo pomemben ekonomski in strateški
dejavnik turističnih destinacij. V večini primerov so organizirane z željo
po strateškem načrtovanju in vključevanju različnih deležnikov ter posle-
dičnem zagotavljanju ugodnih končnih izidov. Številne države in mesta
se z željo dokazovanja modernosti in gospodarske dinamike potegujejo za
organizacijo velikih športnih prireditev. Organizacija velikega športnega
tekmovanja močno vpliva na državno gospodarstvo, družbo, ključne go-
spodarske sektorje (npr. turizem, trgovino in gradbeništvo), podobo dr-
žave in nenazadnje globalno konkurenčnost države (Whitson in Macin-
tosh, 1996, str. 279). Razvoj športnega turizma prinaša številne pozitivne
in negativne vplive, zato je raziskovanje in merjenje vplivov velikih špor-
tnih prireditev pomemben dejavnik, ki prinaša tako znanstvena kot tudi
praktična spoznanja in uporabnost pri načrtovanju razvoja turizma dolo-
čene destinacije.