Page 124 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 124
Velike športne prireditve in turizem

razvoju in tranziciji. Ob zavedanju številnih infrastrukturnih, gospodar-

skih in političnih omejitev je organizacija velikih športnih prireditev (kot

npr. EuroBasket 2013) v Sloveniji redkost, zato je tudi raziskovalnih mož-

nosti malo oz. skoraj nič.

Zaradi interdisciplinarnosti izbrane tematike smo za ugotavljanje

vplivov velike športne prireditve obravnavali raziskovalna področja tu-

rizma in turističnih vplivov, športnega turizma in organizacije velikih

športnih prireditev. V strokovni literaturi v zadnjih letih opažamo porast

raziskovanja različnih vplivov turizma. Turizem v ekonomskem, družbe-

no-kulturnem in okoljskem pogledu predstavlja pomembno ekonomsko

in družbeno dejavnost ter z interdisciplinarnim povezovanjem z drugi-

mi znanstvenimi disciplinami postaja pomemben predmet raziskovanja.

124 Glavni razlog povečanega obsega raziskav so dokazi, da razvoj turizma
ne prinaša zgolj pozitivnih rezultatov, ampak lahko tudi negativno vpli-

va na lokalna okolja (Ko in Stewart, 2002; Lankford in Howard, 1994).

Moderne oblike potovanj, med katere sodi tudi obiskovanje velikih špor-

tnih prireditev, danes vsebujejo komponente avtentičnosti in druženja z

lokalnimi prebivalci ter turistom nudijo več pristnega stika z domačini in

lokalnim okoljem ter tako omogočajo edinstvene izkušnje v času potova-

nja. Prav zato je ob organizaciji velikih športnih prireditev smiselno me-

riti različne vplive, ki jih prinašajo velike športne prireditve.

V monografiji smo posebno pozornost namenili športnemu turizmu,

vrsti turizma, ki v povezavi s športom predstavlja pomemben družbeni

in gospodarski sektor. Obsežen raziskovalni segment športnega turizma

predstavljajo športne prireditve različnih vrst, oblik in velikosti. Velike

športne prireditve danes predstavljajo pomemben ekonomski in strateški

dejavnik turističnih destinacij. V večini primerov so organizirane z željo

po strateškem načrtovanju in vključevanju različnih deležnikov ter posle-

dičnem zagotavljanju ugodnih končnih izidov. Številne države in mesta

se z željo dokazovanja modernosti in gospodarske dinamike potegujejo za

organizacijo velikih športnih prireditev. Organizacija velikega športnega

tekmovanja močno vpliva na državno gospodarstvo, družbo, ključne go-

spodarske sektorje (npr. turizem, trgovino in gradbeništvo), podobo dr-

žave in nenazadnje globalno konkurenčnost države (Whitson in Macin-

tosh, 1996, str. 279). Razvoj športnega turizma prinaša številne pozitivne

in negativne vplive, zato je raziskovanje in merjenje vplivov velikih špor-

tnih prireditev pomemben dejavnik, ki prinaša tako znanstvena kot tudi

praktična spoznanja in uporabnost pri načrtovanju razvoja turizma dolo-

čene destinacije.
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129