Page 126 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 126
Velike športne prireditve in turizem
Pridobljeni in predstavljeni rezultati raziskovalnega procesa tako pri-
našajo nekatera nova spoznanja s področja zaznanih vplivov velike špor-
tne prireditve. Rezultati bodo predvsem v pomoč snovalcem strategije ra-
zvoja turizma MOK in širše regije, poleg tega pa bodo organizatorjem
velikih športnih prireditev služili kot vzorec za uporabo in razumevanje
potrebe po merjenju vplivov velikih športnih prireditev in prihodnjem
načrtovanju in izvedbi le teh. Zavedanje po merjenju različnih (ekonom-
skih, družbeno-kulturnih in okoljskih) vplivov velikih športnih priredi-
tev predstavlja veliko pomoč za oblikovanje ustreznih strategij trajnostne-
ga razvoja in zagotavljanja ustreznih storitev športnega turizma (Chen,
2001, str. 235). Velike športne prireditve predstavljajo pomemben dejav-
nik razvoja turizma destinacij gostiteljic, ki nedvomno potrebujejo strate-
ško načrtovanje in trajnostno odgovorno organizacijo ter socialno vklju-
126 čenost, posvetovanje in odločanje vseh vključenih deležnikov.
Danes, ko različni mediji s svojim poročanjem močno vplivajo na naš
odnos in ko smo kot družba izpostavljeni hitremu razvoju in nenehnim
spremembam, morajo organizatorji velikih športnih prireditev in odgo-
vorni odločevalci o razvoju turizma destinacije s trajnostnimi prijemi za-
gotavljati pozitivno klimo med vsemi vključenimi deležniki. Za uspešno
organizirano veliko športno prireditev morajo koristi organizacije veli-
ke športne prireditve presegati nastale stroške. Raziskave vplivov velikih
športnih prireditev zato danes predstavljajo nepogrešljiv del v mozaiku
ustvarjanja pozitivnega odnosa do velikih športnih prireditev ter ponu-
jajo odgovore na zapletna vprašanja pri doseganju rezultatov trajnostnega
razvoja športno-prireditvenega turizma destinacije. Organizacija velikih
športnih prireditev lahko predstavlja pomemben dejavnik trajnostnega
razvoja turizma destinacij gostiteljic, vendar le ob strateškem in odgovor-
nem načrtovanju in zavedanju po raziskovanju vplivov, ki jih velike špor-
tne prireditve ob organizaciji prinašajo.
Pridobljeni in predstavljeni rezultati raziskovalnega procesa tako pri-
našajo nekatera nova spoznanja s področja zaznanih vplivov velike špor-
tne prireditve. Rezultati bodo predvsem v pomoč snovalcem strategije ra-
zvoja turizma MOK in širše regije, poleg tega pa bodo organizatorjem
velikih športnih prireditev služili kot vzorec za uporabo in razumevanje
potrebe po merjenju vplivov velikih športnih prireditev in prihodnjem
načrtovanju in izvedbi le teh. Zavedanje po merjenju različnih (ekonom-
skih, družbeno-kulturnih in okoljskih) vplivov velikih športnih priredi-
tev predstavlja veliko pomoč za oblikovanje ustreznih strategij trajnostne-
ga razvoja in zagotavljanja ustreznih storitev športnega turizma (Chen,
2001, str. 235). Velike športne prireditve predstavljajo pomemben dejav-
nik razvoja turizma destinacij gostiteljic, ki nedvomno potrebujejo strate-
ško načrtovanje in trajnostno odgovorno organizacijo ter socialno vklju-
126 čenost, posvetovanje in odločanje vseh vključenih deležnikov.
Danes, ko različni mediji s svojim poročanjem močno vplivajo na naš
odnos in ko smo kot družba izpostavljeni hitremu razvoju in nenehnim
spremembam, morajo organizatorji velikih športnih prireditev in odgo-
vorni odločevalci o razvoju turizma destinacije s trajnostnimi prijemi za-
gotavljati pozitivno klimo med vsemi vključenimi deležniki. Za uspešno
organizirano veliko športno prireditev morajo koristi organizacije veli-
ke športne prireditve presegati nastale stroške. Raziskave vplivov velikih
športnih prireditev zato danes predstavljajo nepogrešljiv del v mozaiku
ustvarjanja pozitivnega odnosa do velikih športnih prireditev ter ponu-
jajo odgovore na zapletna vprašanja pri doseganju rezultatov trajnostnega
razvoja športno-prireditvenega turizma destinacije. Organizacija velikih
športnih prireditev lahko predstavlja pomemben dejavnik trajnostnega
razvoja turizma destinacij gostiteljic, vendar le ob strateškem in odgovor-
nem načrtovanju in zavedanju po raziskovanju vplivov, ki jih velike špor-
tne prireditve ob organizaciji prinašajo.