Page 121 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 121
Analiza turističnega vidika vpliva na EuroBasket 2013 121
Rezultati deleža pojasnjene variance in lastnih vrednosti izbranih
indikatorjev nakazujejo na enofaktorsko rešitev, ki smo jo poimenovali
»turistične koristi EuroBasket 2013«. V analizo smo vključili nabor šti-
rih statistično značilnih in zadovoljivo povezanih izbranih indikatorjev s
področja turističnih vplivov organizacije velike športne prireditve Euro-
Basket 2013 v MOK. S faktorjem »turistične koristi EuroBasket 2013«
smo pojasnili 56,5 % celotne variance.
V nadaljevanju v Tabeli 41 prikazujemo faktorske uteži uporabljenih
indikatorjev turističnih vplivov ob organizaciji velike športne prireditve
EuroBasket 2013 v MOK. S krepkim tiskom smo poudarili močne fak-
torske uteži z vrednostjo višjo od |0,4| sedmega faktorja »turistične ko-
risti destinacije«. V Tabeli 41 so predstavljene faktorske uteži indikator-
jev turističnih vplivov pridobljene s faktorsko analizo metode glavnih osi.
Na podlagi rezultatov ugotavljamo, da faktorska rešitev vsebuje močne
faktorske uteži izbranih indikatorjev turističnih vplivov organizacije ve-
like športne prireditve EuroBasket 2013. Zaradi tega smo sedmo faktor-
sko rešitev poimenovali »turistične koristi EuroBasket 2013« in jo shra-
nili za nadaljnjo statistično analizo.
Tabela 41: Faktorske uteži indikatorjev turističnih vplivov EuroBasket 2013
Prosim vas, da ocenite EuroBasket 2013: Faktorska utež
Je povečal obisk števila tujih obiskovalcev ,470
Je povečal prepoznavnost MOK kot destinacije športnega turizma ,840
Je okrepil mednarodni ugled MOK ,805
Je bil ustrezno organiziran ,472
Vir: avtor
Z uporabo metode faktorske analize smo iz velikega števila merjenih de-
javnikov ekonomskih, družbeno – kulturnih in okoljskih vplivov velikih
športnih prireditev ustvarili sedem novih statistično značilnih faktorjev,
ki vsebujejo področja modela trojnega izida (ang. triple bottom line) razi-
skovanja vplivov. Te faktorje smo poimenovali »ekonomske koristi Euro-
Basket 2013«, »ekonomski stroški EuroBasket 2013«, »družbeno-kul-
turne koristi EuroBasket 2013, »družbeno-kulturni stroški EuroBasket
2013«, »naravni viri in kulturni razvoj EuroBasket 2013«, »onesnaže-
vanje in promet EuroBasket 2013« in »turistične koristi EuroBasket
2013«. Vseh sedem novih faktorjev tako predstavlja pomembna področ-
ja merjenja vplivov velikih športnih prireditev, ki jih morajo upošteva-
Rezultati deleža pojasnjene variance in lastnih vrednosti izbranih
indikatorjev nakazujejo na enofaktorsko rešitev, ki smo jo poimenovali
»turistične koristi EuroBasket 2013«. V analizo smo vključili nabor šti-
rih statistično značilnih in zadovoljivo povezanih izbranih indikatorjev s
področja turističnih vplivov organizacije velike športne prireditve Euro-
Basket 2013 v MOK. S faktorjem »turistične koristi EuroBasket 2013«
smo pojasnili 56,5 % celotne variance.
V nadaljevanju v Tabeli 41 prikazujemo faktorske uteži uporabljenih
indikatorjev turističnih vplivov ob organizaciji velike športne prireditve
EuroBasket 2013 v MOK. S krepkim tiskom smo poudarili močne fak-
torske uteži z vrednostjo višjo od |0,4| sedmega faktorja »turistične ko-
risti destinacije«. V Tabeli 41 so predstavljene faktorske uteži indikator-
jev turističnih vplivov pridobljene s faktorsko analizo metode glavnih osi.
Na podlagi rezultatov ugotavljamo, da faktorska rešitev vsebuje močne
faktorske uteži izbranih indikatorjev turističnih vplivov organizacije ve-
like športne prireditve EuroBasket 2013. Zaradi tega smo sedmo faktor-
sko rešitev poimenovali »turistične koristi EuroBasket 2013« in jo shra-
nili za nadaljnjo statistično analizo.
Tabela 41: Faktorske uteži indikatorjev turističnih vplivov EuroBasket 2013
Prosim vas, da ocenite EuroBasket 2013: Faktorska utež
Je povečal obisk števila tujih obiskovalcev ,470
Je povečal prepoznavnost MOK kot destinacije športnega turizma ,840
Je okrepil mednarodni ugled MOK ,805
Je bil ustrezno organiziran ,472
Vir: avtor
Z uporabo metode faktorske analize smo iz velikega števila merjenih de-
javnikov ekonomskih, družbeno – kulturnih in okoljskih vplivov velikih
športnih prireditev ustvarili sedem novih statistično značilnih faktorjev,
ki vsebujejo področja modela trojnega izida (ang. triple bottom line) razi-
skovanja vplivov. Te faktorje smo poimenovali »ekonomske koristi Euro-
Basket 2013«, »ekonomski stroški EuroBasket 2013«, »družbeno-kul-
turne koristi EuroBasket 2013, »družbeno-kulturni stroški EuroBasket
2013«, »naravni viri in kulturni razvoj EuroBasket 2013«, »onesnaže-
vanje in promet EuroBasket 2013« in »turistične koristi EuroBasket
2013«. Vseh sedem novih faktorjev tako predstavlja pomembna področ-
ja merjenja vplivov velikih športnih prireditev, ki jih morajo upošteva-