Page 23 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 23
Opredelitev in razvoj turizma 23

tem boljše razumevanje vplivov turizma mora, kot še ugotavlja Vodebova
(2014), zaradi številnih izzivov nerazumevanja med različnimi skupinami
deležnikov zagotavljati pravičnost in enakopravnost, reševati problemati-
ko med različnimi institucijami, zagotavljati dovolj finančnih sredstev in
časa ter predvsem upoštevati kompleksnost merjenja vplivov s strani od-
govornih upravljavcev turizma v destinaciji. Takšni ukrepi morajo delo-
vati usklajeno in v skladu s trajnostnim razvojem turizma ter usmerjeno v
dolgoročne rešitve za vse deležnike (Uran in Juvan, 2009).

Sodobni trendi in trajnostni razvoj turizma
Svetovni globalni trendi na področju turizma zaradi številnih sprememb
življenjskega sloga posameznikov in s tem posledično drugačnih potoval-
nih navad turistov doživljajo nove smernice v razvoju turizma. Impresivne
številke domačih (5 milijard) in prvič v zgodovini presežena 1 milijarda
mednarodnih potovanj turistov v letu 2012, 9-odstotni turistični prispe-
vek v svetovni BDP, vsaka enajsta oseba na svetu zaposlena v turizmu ter
več kot bilijon dolarjev vreden gospodarski sektor uvrščajo turizem med
pomembne svetovne sektorje (World Travel & Tourism Council, 2014).
Hitra rast turizma je predvsem zaznamovana z razvojem in novostmi ter
posledično nižjimi stroški letalskih prevozov, tehnološkim napredkom
celotne družbe, večjo dostopnostjo turističnih potovanj srednjemu ra-
zredu prebivalstva v razvijajočih se državah in državah v gospodarskem
vzponu ter vplivom povečane turistične globalizacije (UNWTO, 2014).
Trendi in novosti v turizmu se opazijo tudi pri povečani uporabi mobil-
nih naprav pri rezervaciji turističnih storitev. V letu 2013 je tako globalna
spletna prodaja potovanj predstavljala že 27 % celotne prodaje potovanj
in znašala zavidljivih 590 milijard dolarjev. Po nekaterih podatkih bo do
leta 2018 že 35 % uporabnikov svoje turistične storitve rezerviralo preko
mobilnih aplikacij (WTM Global Trends Report, 2014).

Vedno bolj prisotna so potovanja, ki vsebujejo komponente avtentič-
nosti in druženja z lokalnimi prebivalci. Moderni turisti si želijo stika
z lokalnim okoljem in domačini ter edinstvene izkušnje v času potova-
nja. Kolesarstvo in ostale oblike aktivnega turizma postajajo pomem-
ben dejavnik preživljanja prostega časa med potovanjem in zaradi dosto-
pnosti ter množičnosti pridobivajo na popularnosti. Poleg organiziranih
športnih prireditev, ki se jih udeležujemo kot obiskovalci in navijači, so
v porastu športne prireditve z aktivno udeležbo. Po nekaterih podatkih
aktivna kolesarska potovanja v ZDA za turistične ponudnike te oblike
preživljanja prostega časa postajajo donosen posel. Če je včasih igranje gol-
fa v ZDA pomenilo glavni šport za populacijo premožnih moških sred­
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28