Page 24 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 24
Velike športne prireditve in turizem
njih let, danes to postaja kolesarstvo (WTM, 2014). Pomembna skupina
turističnega gospodarstva zaradi dejavnika globalnega staranja prebival-
stva postajajo seniorji, ki trenutno predstavljajo že 1,5 milijarde celotne-
ga prebivalstva in zato predstavljajo veliko priložnost pri oblikovanju tu-
rističnih proizvodov aktivnega staranja (UNWTO, 2014).
Hitra rast razvoja turizma je podprta z impresivnimi številkami in
prav zato potrebuje odgovorno in skrbno ravnanje pri rabi turističnih re-
sursov. Novodobni turisti si želijo več vključevanja in komunikacije z lo-
kalnim prebivalstvom, ustvarjalnosti in predvsem pristnih izkušenj, ki
jih lahko ponudi le trajnostno naravnan turizem. Ocene (UNWTO,
2014) v poročilu Tourism Towards 2030 so, da bodo do leta 2030 med-
narodna potovanja dosegla 1,8 milijarde mednarodnih turistov. Že da-
nes pa se nekatere turistično močno razvite destinacije (Barcelona, Rim,
24 London, Benetke itd.) soočajo s težavami prevelikega števila prihodov tu-
ristov. Statistične napovedi mednarodnih potovanj turistov, gospodarska
rast, ustvarjanje novih delovnih mest ter številne razvojne priložnosti tu-
rističnega sektorja vsem deležnikom nalagajo veliko odgovornost in izzi-
ve za trajnostni razvoj. Turizem omogoča zadovoljevanje ekonomskih in
družbeno-kulturnih potreb posameznika z nujnim ohranjanjem okolja
in biodiverzitete.
Prihodnost turističnega gospodarstva je tako zelo odvisna od ohra-
njanja kulturnih in naravnih resursov ter trajnostnega razvoja turističnih
destinacij, ki bodo nudile primerno okolje za interakcijo med gostitelji in
turisti. Svetovno gledano trajnostni turizem pridobiva na pomenu. Pov-
praševanje po trajnostno naravnanih proizvodih narašča, hkrati pa je po-
nudba ob podpori nacionalnih okoljskih politik vedno bolj usmerjena v
tako imenovane zelene programe. Moderni turizem bo samo z načeli traj-
nostnega razvoja lahko ostal eden najhitreje rastočih gospodarskih sek-
torjev in v prihodnje še okrepil svoj položaj v svetovnem gospodarstvu.
Nadaljevanje monografije bo ponudilo razmišljanja o športnem tu-
rizmu, ki se zaradi novih trendov sooča s številnimi spremembami in hi-
trim razvojem. Trendi na področju športnega turizma, ki so bili pred-
stavljeni v letu 2014 na »Sport Tourism European Summit«, se čutijo v
večjem povezovanju javnega in zasebnega sektorja, inovativnih in krea-
tivnih rešitvah pri organizaciji športnih prireditev, zavedanju po gradnji
večnamenske športne infrastrukture, ki lahko poleg športnih prireditev
gosti še vrsto drugih poslovnih in zabavnih prireditev ter obiskovalcem
nudi izboljšano doživetje, vključevanju lokalnih prostovoljcev oz. tako
imenovanih ambasadorjev športnih prireditev, zavedanju po prikazu lo-
kalnih kulturnih posebnosti in večjem vključevanju lokalne skupnosti,
njih let, danes to postaja kolesarstvo (WTM, 2014). Pomembna skupina
turističnega gospodarstva zaradi dejavnika globalnega staranja prebival-
stva postajajo seniorji, ki trenutno predstavljajo že 1,5 milijarde celotne-
ga prebivalstva in zato predstavljajo veliko priložnost pri oblikovanju tu-
rističnih proizvodov aktivnega staranja (UNWTO, 2014).
Hitra rast razvoja turizma je podprta z impresivnimi številkami in
prav zato potrebuje odgovorno in skrbno ravnanje pri rabi turističnih re-
sursov. Novodobni turisti si želijo več vključevanja in komunikacije z lo-
kalnim prebivalstvom, ustvarjalnosti in predvsem pristnih izkušenj, ki
jih lahko ponudi le trajnostno naravnan turizem. Ocene (UNWTO,
2014) v poročilu Tourism Towards 2030 so, da bodo do leta 2030 med-
narodna potovanja dosegla 1,8 milijarde mednarodnih turistov. Že da-
nes pa se nekatere turistično močno razvite destinacije (Barcelona, Rim,
24 London, Benetke itd.) soočajo s težavami prevelikega števila prihodov tu-
ristov. Statistične napovedi mednarodnih potovanj turistov, gospodarska
rast, ustvarjanje novih delovnih mest ter številne razvojne priložnosti tu-
rističnega sektorja vsem deležnikom nalagajo veliko odgovornost in izzi-
ve za trajnostni razvoj. Turizem omogoča zadovoljevanje ekonomskih in
družbeno-kulturnih potreb posameznika z nujnim ohranjanjem okolja
in biodiverzitete.
Prihodnost turističnega gospodarstva je tako zelo odvisna od ohra-
njanja kulturnih in naravnih resursov ter trajnostnega razvoja turističnih
destinacij, ki bodo nudile primerno okolje za interakcijo med gostitelji in
turisti. Svetovno gledano trajnostni turizem pridobiva na pomenu. Pov-
praševanje po trajnostno naravnanih proizvodih narašča, hkrati pa je po-
nudba ob podpori nacionalnih okoljskih politik vedno bolj usmerjena v
tako imenovane zelene programe. Moderni turizem bo samo z načeli traj-
nostnega razvoja lahko ostal eden najhitreje rastočih gospodarskih sek-
torjev in v prihodnje še okrepil svoj položaj v svetovnem gospodarstvu.
Nadaljevanje monografije bo ponudilo razmišljanja o športnem tu-
rizmu, ki se zaradi novih trendov sooča s številnimi spremembami in hi-
trim razvojem. Trendi na področju športnega turizma, ki so bili pred-
stavljeni v letu 2014 na »Sport Tourism European Summit«, se čutijo v
večjem povezovanju javnega in zasebnega sektorja, inovativnih in krea-
tivnih rešitvah pri organizaciji športnih prireditev, zavedanju po gradnji
večnamenske športne infrastrukture, ki lahko poleg športnih prireditev
gosti še vrsto drugih poslovnih in zabavnih prireditev ter obiskovalcem
nudi izboljšano doživetje, vključevanju lokalnih prostovoljcev oz. tako
imenovanih ambasadorjev športnih prireditev, zavedanju po prikazu lo-
kalnih kulturnih posebnosti in večjem vključevanju lokalne skupnosti,