Page 130 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 130
jaž Kljun, Viktorija Florjančič, Stanko Pelc in Marina Volk

žujejo učence s posebnimi potrebami, ljudskih univerz in glasbenih šol. Pri
informatizaciji zavodov je potrebno razumeti in upoštevati prostorske, orga-
nizacijske, kadrovske in druge posebnosti posameznega zavoda. Navedeni
zavodi imajo pri informatizaciji, glede na področje delovanja, različne potre-
be in zahteve. Pri informatizaciji samostojnih višješolskih zavodov in zavodov
iz 28. člena Zakona o financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI) (Zavod Re-
publike Slovenije za šolstvo, Center Republike Slovenije za poklicno izobraže-
vanje, Andragoški center Slovenije, Center šolskih in obšolskih dejavnostih,
Šola za ravnatelje, Cmepius, Šolski muzej in Državni izpitni center) je potreb-
no upoštevati tudi njihove letne projekte informatizacije.

Kljub različnim potrebam zavodov na različnih stopnjah izobraževanja
predstavljajo »Priporočila o standardih in normativih programa računalni-
škega opismenjevanja in informatike za leti 2018 in 2019« (Arnes b. l.) dobro
osnovo za naša priporočila. Razlika med obema dokumentoma je predvsem
v dejstvu, da pričujoča priporočila skušajo opremljenost prikazati na vertikali
od vrtcev prek osnovnih in srednjih šol do visokošolskih zavodov, ki izobra-
žujejo bodoče učitelje na tej vertikali. Mnenja smo, da potrebujejo bodoči
učitelji na vseh ravneh podobne možnost uporabe IKT-opreme. Le tako lah-
ko zagotovimo kontinuiran prenos znanj po omenjeni vertikali.

V prvem delu so tako predstavljeni deli »Priporočil o standardih in norma-
tivih programa računalniškega opismenjevanja in informatike za leti 2018 in
2019« (Arnes b. l.). Naj omenimo, da smo posamezne dele besedila izpustili,
saj niso pomembni za naša priporočila. Vnesli smo tudi nekaj dopolnitev, po-
membnih za razumevanje posebnosti v nadaljevanju. Prvi del dokumenta je
razdeljen na naslednja poglavja:

– Opredelitev računalniške opreme po prostorih zavoda,
– Vrste učilnic,
– Uporabniki računalniške opreme na zavodu,
– Računalniška strojna oprema na zavodu ter
– Lokalna računalniška omrežja, povezava v internet in omrežne storitve.

Na predstavitvi priporočil in dopolnitvah v zgornjih razdelkih slonijo pri-
poročila predstavljene po posameznih zavodih na izobraževalni vertikali. V
nadaljevanju je besedilo razdeljeno poglavja:

– Priporočila opremljenosti fakultet, ki izvajajo pedagoške študijske pro-
grame, z IKT,

– Priporočila za opremljenost osnovnih in srednjih šol z IKT ter

128
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135