Page 125 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 125
Vključevanje filmske vzgoje v izobraževanje učiteljev

zvezdniškega sistema in učinkovite filmske glasbe sledi shemi klasične hol-
lywodske pripovedi. Film sem že večkrat uporabila kot motivacijsko sredstvo
za uvod v predmet Medkulturnost v vzgoji in izobraževanju. Študentje so si
ga samostojno ogledali na DVD-nosilcu, nato pa svoj odziv komentirali na
forumu v e-učilnici. Po pričakovanjih so bila mnenja brez izjeme pozitivna.
Zanimivo je, da so na forumu vsi udeleženci potrdili mnenje, ki ga je izrazila
prva udeleženka, in sicer da je to film, ki na gledalca naredi izjemno velik vtis
in da ima zaradi svoje dokumentarne vsebine močan motivacijski vpliv na
bodoče učitelje, ki si želijo v svoje delo vnesti elemente inkluzije in medkul-
turnosti. Večina udeležencev je v izjavah, zapisanih na forumu, povedala, da
so se vživeli v protagonistko, njeno učiteljsko delo v medkulturnem razredu
in njene izkušnje ter odzive primerjali s svojimi.

Forum se je izkazal kot učinkovit medij za diskusijo, v kateri so študentje
razmišljali o svojih odzivih na film. Skoraj polovica študentov, udeleženih v
refleksijo (7), je ugotovila, da se diskusije, ki poteka v obliki e-foruma, lažje
udeležujejo kot ustne – predvsem so ugotavljali, da v e-debatah lažje izrazi-
jo mnenje tisti študentje, ki sicer redkeje izražajo svoje mnenje oz. za izjavo
potrebujejo čas in zbranost za argumentacijo. Udeleženci so napisali tudi, da
cenijo trajnost zapisa mnenja v e-forumu, saj so se lahko k svojemu ali tujemu
mnenju o filmu večkrat vračali in ga na novo premislili. Debatiranje v e-okolju
se jim zdi bolj poglobljeno od razprave v živo, saj pisni vnos zahteva več časa
in razmisleka. Všeč jim je bila tudi fleksibilnost take diskusije, ki jo lahko prila-
godijo svojim dejavnostim – v e-diskusijo se lahko za razliko od debate, ki se
izvaja v pri seminarju, vključim kjer koli in kadar koli, je zapisal udeleženec.

V drugem primeru uporabe filma kot didaktičnega sredstva pa je šlo za
samostojno produkcijo filma. Študent, ki se sicer ukvarja z gledališčem, se je
odločil, da bo namesto seminarske naloge na temo predsodkov v osnovi šoli,
ki jo obravnava gledališka predstava ljubiteljske gledališke skupine, v kateri
sodeluje z naslovom, posnel kratek film. Študent je posnel kratek film z naslo-
vom Seja v belem dolu, ki ga je objavil na YouTubu in ga opremil z zaključno
mislijo. Študent je iracionalno, afektivno, kolektivno in mobilizacijsko naravo
predsodkov, ki sem jo pri predavanjih predstavljala v luči različnih teoretskih
pristopov, prenesel v fikcijsko zgodbo, kjer je fenomen prikazal skozi subjek-
tivizirano izkušnjo v kontekstu domačega okolja, močno prisotna pa je tudi
humorna komunikacija z občinstvom. Kratki film je bil prikazan na zaključ-
nem seminarskem srečanju. Sledila sta mu (večinoma pozitivna) evalvacija
prikaza vsebine ter diskusija o filmu kot učinkovitem mediju za preseganje
in ozaveščanje predsodkov in stereotipov, zlasti v žanrih, ki za to uporabljajo
humor, satiro in parodijo.

123
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130