Page 150 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 150
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

jšini sploh. Nekakšno dokazovanje, da smo tukaj nekaj posebnega,
kar s Slovenci nima nobene zveze in tako naprej … Ne vidim veli-
ke odprtosti s strani italijanskih medijev. Morda La Vita Cattolica
je taka izjema, ki ima občasno tudi stran v slovenščini. Kar je ved-
no dvorezno. Po eni strani je tam slovensko branje, po drugi strani
tisti širši krog bralcev teh novic ne bere, pač niso dostopne.«)
– stereotipizacija manjšine: reprodukcija predsodkov in stereotipov
o manjšini, ki izvira tudi iz nepoznavanja in nezainteresiranos-
ti medijev (INFž16: »Rada bi povedala tudi, da me zelo moti, ko
nekateri Slovenci sploh ne vedo, da imamo v Italiji naše slovenske
šole, vrtce, slovenska društva in krožke … Jaz sem hodila v sloven-
sko šolo, normalno govorim slovenski jezik, vendar me moti, da me
ljudje iz Slovenije obravnavajo kot Italijanko. Sošolcem s faksa v
Kopru sem tudi razložila, da imamo v Italiji svojo avtohtono manj-
šino, saj nekateri za to sploh niso vedeli! Mislim, da slovenski medi-
ji in šola dasta premalo poudarka na znanje o slovenski manjšini.
V medijih pa poročajo o nas samo takrat, kadar se zgodi kak prob-
lem ali težava.«; INFž15: »Tako slovenski kot italijanski mediji našo
manjšino predstavljajo zelo ozko. Ne eni ne drugi nas ne poznajo
dobro … pride ena novinarka iz Ljubljane k nam v Sesljan po nek
intervju, pa se mi čudi nad tem, kako tukaj ljudje na ulici govorijo
slovensko.«)
– viktimizacija manjšine: prikazovanje manjšine kot žrtve italijan-
ske države, večinskega naroda ali celo slovenskih oblasti (INFm17:
»Ne morem reči, da je manjšina v slovenskih medijih predstavljena
nekorektno. Predstavlja pa se samo probleme, predstavlja se jo po
eni strani kot žrtev, recimo, hudobnih Italijanov, ali pa se jo pred-
stavlja, kot 'tiste nergače, ki prosijo za pomoč Slovenije'«)
– lokalizacija manjšine: pomembnost razvoja lokalnih medijev
kot odgovor na procese medijske globalizacije in nacionalizaci-
je (INFm17: »V slovenskih medijih nas je malo, razen mogoče prav
tu v obmejnih, recimo koprska televizija ali pa Primorske novice.
Tukaj je seveda percepcija in poznavanje večje. V osrednji Sloveniji
pa ne. Primorci vsi očitamo Ljubljani, da nas ne upošteva, in to vel-
ja za Koprčane, za Sežančane, Novogoričane, ne velja samo za nas
zamejce.«)
– uniformizacija manjšine: odsotnost alternativnih oblik manjšin-
ske kulture mladih v medijih (INFm17: »Niti slovenski niti zamej-

150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155