Page 253 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 253
časopis in njegovi bralci ...

rem brati na internetu. Moram konkretno držati papir v rokah, si-
cer sploh ne morem brati daljših stvari na računalniku. Raje imam
papir, pa čeprav to ni najbolj ekološko.«; INFž25: »Jaz sem pred-
stavnica stare generacije. Časopis rabim, da ga imam tu pred sabo,
da ga držim v roki … Zame je branje ritual, vzameš pet minut in
bereš. Daleč od tega, da sem proti napredku in internetu. Naj bo,
je praktično, je super, je hiper, ampak to je za trenutno informaci-
jo. Če pa ti hočeš tako po starem, pa je še zmeraj zakon kava, časo-
pis in cigarete.«; INFm37: »Sem generacija, ki je rasla brez računal-
nikov, mobitelov, že televizija je bila luksuz. Nisem proti napredku,
sem pa še vedno zagovornik dobrega starega časopisa na papirju,
kavice ob prebiranju in klepet o zadnjem političnem dogajanju v
živo z znancem ob sosednji mizi v kavarni.«).
– Branje spletnih časopisov je moteče zaradi vsiljivih oglasov
(INFm19: »Oglasi na spletnih straneh časopisov me zelo iritirajo,
zelo! To je verjetno glavni razlog, zakaj bi raje prešel nazaj na bra-
nje tiskanih izdaj. Če me bodo reklame tako zasičile, bom verjetno
to moral storiti, saj oglasi motijo vsebino.«; INFm22: »Oglasi me
prej niso tako motili, zdaj pa čedalje bolj, saj opažam, da se izpisu-
jejo čez cel ekran in jih moraš zapreti, da lahko sploh vidiš vsebi-
no, ki si jo želel pogledati. Zdaj se jih sploh ne moreš več rešiti, vča-
sih so bili tam nekje v kotu in ni bil problem, zdaj pa ti skačejo čez
besedilo.«).
– Spletni mediji so aktualnejši, interaktivnejši (INFž31: »Spletni me-
diji so obsežnejši, ker jih lahko ažurirajo, dodajo več slik ali pa vi-
deoposnetke. Skratka, več informacij na enem mestu, v tiskani iz-
daji to ni mogoče.«).
– Reciklaža novic, kopiranje in plagiatorstvo so gonilna sila splet-
nih medijev (INFm32: »Po mojem ni več nobenih razlik med mediji
na spletu, saj si vsi kradejo novice, jih kopirajo in malo prikrojuje-
jo po svoje.«; INFž35: »Spletni mediji zelo kopirajo drug od drugega,
pa tudi kradejo drug od drugega, ne da bi navedli, od kod so vzeli.
To je sicer bolj praksa na teh portalih kot spletnih časopisih, ampak
pravega avtorskega novinarstva tam bolj malo kje najdeš, saj so jim
ta glavni vir informacij tiskovne agencije in piarovske službe politi-
kov, tajkunov in estradnikov.«).

Gornjemu izrisu podanih izrek velja dodati kratko metodološko
opombo: predstavili smo bodisi najbolj pogosto zastopana stališča v etno-

253
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258