Page 301 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 301
nekoč med slovenskimi youtuberji ...

nih youtuberskih praksah posredovali informatorji sami, ne da bi jih mogli
preveriti in situ, koliko se intervjujske izreke o njihovih praksah skladajo z
njihovo dejansko youtubersko prakso oziroma koliko so v intervjujih de-
klarirane izreke odraz dejanskega izvajanja youtuberskih praks. Kljub tej
znatni metodološki pomanjkljivosti naše raziskovalne naloge smo od in-
formatorjev pridobili relativno kakovostno etnografijo, ki je ponudila svo-
jevrsten kvalitativen vpogled če ne v njihovo dejansko youtubersko prakso,
pa vsaj v to, kako si jo zamišljajo, kako so jo zmožni verbalizirati, jo opisati,
jo misliti kot nekaj sestavljenega ter jo umestiti v kontekst drugih ali spre-
mljajočih osebnih medijskih praks.

Pred fazo zbiranja ustreznih informatorjev in izvedbo intervjujev je ra-
ziskovalna skupina izvajalcev intervjujev opravila številna skupna priprav-
na srečanja, katerih cilj je bilo voditi ciljno usmerjeno diskusijo o temi preu-
čevanja, predvsem pa privesti asistente raziskovalce na skupen metodološki
imenovalec. Ta je bil realiziran v obliki raziskovalnega vodila za intervjuje.

Intervjuji so bili deloma prilagojeni različnim profilom uporabnikov
in njihovim interesom. Tako smo tistim, ki so povedali, da so imetniki svo-
jih kanalov ter YouTube uporabljajo tudi v poslovne namene, več vprašanj
zastaviti s področja promocije, oglaševanja, piratstva, trasmedijske eksplo-
atacije njihovih izdelkov, youtuberskih občinstev, naročnikov, sledilcev
ipd., medtem ko smo pri pasivnih ali manj veščih uporabnikih vprašanja
bolj skoncentrirali okrog samih njihovih rab, doživljanju njihove vloge na
platformi, razumevanj nekaterih generalnih stališč okrog prednosti in sla-
bosti Youtuba ipd. Toda problem naše kvalitativno osnovane terenske raz-
iskave ni bil le metodološke, ampak tudi tematizacijske narave. Podatki, ki
smo jih pridobili v zbrani etnografiji, so nakazali na preobsežno vsebinsko
zastavitev naloge, ki je pripeljala do časovno predolgih intervjujskih do-
godkov in posledično do premalo poglobljenih odgovorov informatorjev
na posamezne teme. Do preširoke tematske zastavitve je prišlo tudi zara-
di tega, ker predhodno ni bila opravljena nobena testna sondažna raziska-
va, ki bi raziskavo lahko preusmerila v bolj problemsko zastavljeno projek-
tiranje tematik. Zaradi omenjenih nedomišljenosti in nedoslednosti v fazi
načrtovanja terenske raziskave smo bili kasneje v fazi interpretacije zbra-
ne etnografije prisiljeni nekatere površne ali premalo razvite oziroma raz-
delane informatorske izreke postaviti v luč nekaterih tujih raziskav, katerih
problemski fokus je bil ožji in preciznejši, analitski uvidi v posamezne vidi-
ke YouTuba pa posledično bolj poglobljeni in lažje kontekstualizirani s po-
močjo izvirno pridobljenih empiričnih podatkov.

301
   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306