Page 303 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 303
nekoč med slovenskimi youtuberji ...

tiva televiziji pri distribuciji video vsebin« (INFm1), »pripomoček za delje-
nje stvari oziroma posnetkov« (INFm3), »nadomestilo televizije« (INFm4),
»svet glasbe in drugih zanimivosti« (INFž6), »skupek ogromno različnih vi-
deoposnetkov, glasbe, smešnic« (INFž10), »brezplačen medij za objavo vide-
oposnetkov in glasbe in s tem super opcija za promoviranje neuveljavljenih
izvajalcev« (INFž12), »portal in arhiv najrazličnejših video vsebin« (INFž13),
»en tak zabavni medij na internetu« (INFž15), »eno virtualno mesto, kjer se
ljudje izražajo, običajno o čemerkoli hočejo … hkrati pa je tudi mesto, kjer
se ogromno lahko naučiš« (INFž17), »meni je YouTube sprostitev pa vsekakor
promocija« (INFž18), »vir informacij iz različnih področij« (INFm21), »naj-
bolj uporabljeno multimedijsko orodje ta hip … vir podatkov s področja pos-
la, zabave, glasbe, vsebin iz preteklosti, skratka, en tak pripomoček, katere-
ga vsakodnevno uporabljam« (INFm22), »program, ki ponuja obilo zabave«
(INFž23), »multimedijski kanal, ker na tej spletni strani lahko pišeš, lahko
gledaš TV, lahko se pogovarjaš z nekom, odgovoriš na kakšen komentar …
multifunkcionalna platforma« (INFm25), »stran, kjer lahko vidiš filme, do-
kumentarce, glasbene videospote« (INFm27), »stran, kjer svet uploada svoje
videe na internet« (INFm28), »medij, poln vsebin« (INFm29), »nek vizualni
portal, kjer lahko vsi, ki si ustvarijo svoj uporabniški račun, naložijo vide-
oposnetke in jih delijo s svetom« (INFm31), »je okno v svet, je okno v življenje
čisto navadnih ljudi, ki želijo deliti svoje talente ali pa samo prigode iz nji-
hovega življenja« (INFm33), »socialno omrežje … lahko bi ga imenovali sple-
tni avdio-video portal« (INFm34), »uporaben medij, saj ga lahko uporabljaš
tako v izobraževalne kakor tudi v vsakdanje namene« (INFž35), »lahko je od-
rivna deska za hiter zaslužek, lahko je samo zabava, lahko je cela enciklope-
dija« (INFm38), »neka skupnost, kjer lahko posamezniki nalagajo videe raz-
ličnih tematik in jih delijo z ostalimi uporabniki po celem svetu« (INFž39),
»spletna skupnost, kjer uporabniki delijo in si ogledujejo različne posnetke«
(INFm40), »oblika preživljanja prostega časa« (INFž41), »neko sredstvo, do
katerega ima uporabnik dostop, kadar hoče« (INFm44), »mesto, kjer najdem
kakšno zanimivo glasbo« (INFm45), »je stvar, na kateri dobiš vse, YouTube
pač« (INFž46).

Ta začetni nabor uporabniških opredelitev YouTuba nakazuje na te-
meljni problem nakazanega heterogenega razumevanja, kjer dobro ob-
veščeni ali celo poznavalski uporabniški opisi hitro trčijo ob simplistično in
naivistično konotirana opredeljevanja. Navedli smo samo nekaj eksempla-
ričnih akterskih definicij, vendar bi jih lahko navedli še veliko, mnoge od
njih pa nakazujejo na pomenljiv problem, ki je skupen glavnini informator-

303
   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308