Page 304 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 304
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

jev. Gre za zmožnost verbalizacije lastnih uporabniških praks in izkušenj.
Večina informatorjev je povedala, da bolj ali manj vsakodnevno ali redno
uporablja YouTube, nekateri v prostočasne, drugi celo v profesionalne na-
mene, vendar je le kakšna slaba tretjina bila takšnih, ki je bila zmožna svo-
je youtuberske rabe opremiti z ustreznim besednjakom. Problem akterske
verbalizacije youtuberskih praks je tako razkril pomanjkanje jezikovnih in
tudi miselnih orodij prenekaterega informatorja oziroma informatorke, da
bi jima uspelo jedrnato, a natančno ubesediti svoje youtuberstvo, zaradi če-
sar bi nas lahko marsikatere akterske izjave, ki delujejo nekoliko naivno,
okorno, neposrečeno, zmotno napeljale na sklep o vsesplošni banalnosti ali
trivialnosti njihovih youtuberskih življenj. Te etnografske poenostavitve in
analitske zmote nikakor nismo želeli zagrešiti, zato smo skušali slabše raz-
delana in slabše obveščena izrekanja obravnavati enako povedno in perti-
nentno kakor v primerih tistih informatorjev, ki so se izkazali za odlične
poznavalce in spretne uporabnike YouTuba in sorodnih komunikacijskih
tehnologij.

Ko smo skušali ugotoviti, kaj naše informatorje motivira, da uporab­
ljajo YouTube in kakor ga uporabljajo, so se najpogosteje v izrekah pojavl-
jale tri med seboj povezane generalne ideje: ideja o soudeleženosti, ideja
povezanosti oziroma skupnosti in ideja o deljenju vsebin z drugimi. Vse
te ideje so bile pogostokrat izdatno oportunizirane s pojasnili o uporab-
nosti, koristnosti, praktičnosti in enostavnosti rab. Triindvajsetletna štu-
dentka iz Šempetra pri Novi Gorici je takole razmišljala o skupnostnih le-
gah YouTuba: »Mislim, da YouTube podira še eno dodatno mejo zasebnosti,
ki smo jo ljudje že na splošno izgubili z vsemi socialnimi omrežji. Družba je
vedno bolj vizualna, vse bi radi delili s svetom. Na drugi strani pa smo ved-
no bolj odprti, vedno lahko poiščeš sebi enake … vem pa, da imajo v Ameriki
organizirane dogodke, kamor so povabljeni popularni youtuberji in jih nji-
hovi oboževalci lahko pridejo spoznat, se z njimi slikat, mogoče tudi pokle-
petat« (INFž31). Enaindvajsetletni študent iz Slovenske Bistrice skupnost
YouTube povezuje s tistimi, ki postanejo magnet za ostale, s t. i. youtuber-
skimi zvezdniki: »Na slovenski sceni je v zadnjem času nastalo kar veliko
youtuberjev. Večina takih kanalov, ki nastanejo, so potem eden, dva tedna,
mogoče celo mesec aktivni, nato poniknejo. Je pa nekaj kanalov, ki so že zelo
dolgo na sceni, slovenskih, pa so zelo uspešni. Tako da spremljam tudi dru-
ge slovenske kanale. Povem katere? MinecraftSLO, to je od enega … Z drugi-
mi youtuberji oziroma z veliko youtuberji sem se srečal oziroma se poznam
preko Skypa ali pa tudi osebno. Ampak to so bila kakšna bežna srečanja na

304
   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309