Page 396 - Weiss, Jernej, ur. 2019. Vloga nacionalnih opernih gledališč v 20. in 21. stoletju - The Role of National Opera Houses in the 20th and 21st Centuries. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 3
P. 396
vloga nacionalnih opernih gledališč v 20. in 21. stoletju

O’Loughlin, Niall. “Slavko Osterc’s Compositional Journey and his assimilation of
New Techniques.” Jernej Weiss, ed. Nova glasba v »novi« Evropi med obema
svetonima vojnama – New Music in the “New” Europe Between the two World
Wars. Koper: Univerza na Primorskem; Ljubljana: Festival Ljubljana, 2018,
175–85.

Osterc, Slavko. “Marij Kogoj: Črne maske (Opera v dveh dejanjih.).” [Kronika] Lju-
bljanski zvon vol. 49, no.6 (1929): 380–82.

Osterc, Slavko. “Minutna opera.” Nove muzike II. letnik, št. 6, December 1929, 21.
Pokorn, Danilo. “Bibliografski pregled kompozicij Slavka Osterca.” Muzikološki

zbornik 6 (1970): 75–88.
Rijavec, Andrej. Slovenska glasba dela. Ljubljana: Državna založba Slovenije, 1979.
Schoenberg, Arnold, ed L. Stein. Style and Idea. London: Faber, 1975, 244–245.
Sivec, Jože. Dvesto let slovene opere – Two Hundred Years of the Slovenian Opera

(1780–1980). Ljubljana: Opera in Balet SNG, 1981.
Stefanija, Leon. “Osterc in Hába.” Muzikološki zbornik 31 (1995): 33–41.
Tenschert, Roland. “Strauss as librettist.” Derrick Puffett, ed. Richard Strauss Sa-

lome. Cambridge: Cambridge University Press, 1989, 36–50.
Vurnik, Stanko. “Nova slovenska opera.” Dom in svet vol.42, no.7 (1929): 246–50.
Walsh, Stephen. Stravinsky Oedipus Rex. Cambridge: Cambridge University Press,

1993.
Weiss, Jernej. “Alois Hába and Slovene Students of Composition at the State Con-

servatory in Prague.” Jernej Weiss, ed. Nova glasba v »Novi« Evropi med obe-
ma svetonima vojnama – New Music in the “New” Europe between the Two
World Wars. Koper: Univerza na Primorskem, Festival Ljubljana, 2018, 201–15.

394
   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401