Page 157 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 157
Povzetek

Monografija obravnava dejavnosti managementa poslovnih procesov s
poudarkom na temeljnih procesih ter njihovem vplivu na uspešnost pod-
jetja. Dejavnosti managementa temeljnih procesov (planiranje, orga-
niziranje, vodenje, nadziranje) smo obravnavali z interesnega in instru-
mentalnega vidika. V raziskavo smo vključili populacijo 3.007 majhnih
in srednjih podjetij (MSP) v Sloveniji. Empirična raziskava je zasnovana
na vzorcu 163 podjetij. Z modeliranjem strukturnih enačb smo raziskali,
kako dejavnosti managementa temeljnih procesov vplivajo na uspešnost
podjetja. Na uspešnost podjetja imajo v okviru dejavnosti managemen-
ta temeljnih procesov največji vpliv interesni vidiki planiranja, organizi-
ranja in vodenja ter instrumentalni vidiki nadziranja. Uspešnost podjetij
smo merili s finančnimi, z operativnimi in s celovitimi kazalniki. V sklep-
nem delu smo razvili implikacije za podjetja v praksi.

Konkurenčnost vsakega podjetja izhaja iz konkurenčnosti procesov,
natančneje temeljnih procesov. Temeljni proces je v podjetju tisti, v ka-
terem ustvarimo nove izdelke in storitve ter ki prispeva k zadovoljstvu
odjemalcev in neposredno vpliva na povečanje dodane vrednosti . V te-
meljnih procesih podjetje vložke spreminja v izložke (izdelke/storitve), s
katerimi dosega smotre in cilje. Tako v podjetjih kot učinkovite prepoz-
navamo predvsem tiste rešitve, ki se nanašajo na obvladovanje temeljnih
procesov. Temeljni procesi za podjetje predstavljajo kapital v obliki znan-
ja, potrebnega za razvoj novih načinov delovanja. Skupne lastnosti te-
meljnih procesov sovpadajo z definicijo temeljnih zmožnosti podjetja in
so: (1) temeljn­ i procesi morajo imeti prepoznavno korist za kupce; (2) te-
meljni procesi morajo biti težko posnemljivi; (3) temeljni procesi morajo
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162