Page 158 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 158
Management temeljnih procesov

biti nenadomestljivi z drugimi rešitvami. Med temeljne poslovne proce-
se podjetja uvrščamo: razvoj izdelkov, razvoj storitev, proizvajanje izdel-
kov, izvajanje storitev, trženje izdelkov, podporo kupcem, komunikacijo s
strankami, izpolnjevanje naročil in razvoj proizvodnih zmogljivosti. Od
učinkovitosti temeljnih procesov so odvisni uspešnost podjetja, njegova
nadaljnja rast in obstoj.

Problemsko področje te raziskave se osredotoča na to, kako manage-
ment temeljnih procesov, ki zajema dejavnosti planiranja, organiziranja,
vodenja in nadziranja, vpliva na uspešnost podjetja. Zasnovali smo model
povezav med izbranimi dejavniki, razvili hipoteze in v empiričnem delu
preverili njihovo veljavnost. Posebej smo izpostavili interesni in instru-
mentalni vidik managementa temeljnih procesov.

Interesni vidik organizacijo vidi kot skupnost interesov in izhaja iz
158 širšega družbenega pojmovanja o namenu organizacije, saj slednja bol-

je uspeva, če deluje v skladu z interesi tako zunanjih (kupci, dobavitel-
ji, partnerji) kot notranjih (zaposleni, management) udeležencev. Instru-
mentalni vidik organizacijo vidi kot sredstvo za doseganje ciljev ter je
podrejen interesom lastnikov in ustanoviteljev. Ker je preučevanje vpliva
managementa procesov na uspešnost podjetja zaradi velikega števila deja-
vnikov kompleksno, smo na podlagi literature in predhodnih raziskav na
področju managementa temeljnih procesov razvili model povezav med
managementom temeljnih procesov in uspešnostjo podjetja. Na uspeš-
nost podjetja vpliva več dejavnikov. Zaradi njihovega velikega števila vseh
naenkrat v raziskavo nismo mogli zajeti, zato smo vključili le izbrane de-
javnike, za katere smo predpostavili, da vplivajo na uspešnost podjetja.
Njihove povezave v tej raziskavi obravnavamo kot model. Dejavnike smo
izbrali na podlagi preučitve literature in virov v teoretičnem delu raziska-
ve. Na podlagi teoretičnih izhodišč, identificirane raziskovalne vrzeli ter
skladno z namenom in s cilji naloge smo oblikovali hipoteze.

Ciljna populacija naše raziskave so bila majhna in srednja podjetja
(MSP), ki so bila v času raziskave v javni bazi podatkov o poslovnih su-
bjektih (AJPES) s sedežem na območju Republike Slovenije. V raziskavo
smo vključili samostojne podjetnike (s. p.), družbe z omejeno odgovor-
nostjo (d. o. o.), družbe z neomejeno odgovornostjo (d. n. o.) in delniške
družbe (d. d.). Podjetij v likvidaciji, stečaju in prisilni poravnavi nismo
vključili. Vzorec je bil 163 MSP v Sloveniji.

Za zbiranje podatkov smo uporabili spletni anketni vprašalnik. Raz-
vili smo ga s pomočjo pregleda literature v teoretičnem delu raziskave.
Vprašalnik je bil sestavljen iz vprašanj zaprtega tipa in ima več tematskih
sklopov. V uvodu vprašalnika so bili spremni dopis za direktorje podjetij,
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163