Page 15 - Weiss, Jernej, ur. 2020. Konservatoriji: profesionalizacija in specializacija glasbenega dela ▪︎ The conservatories: professionalisation and specialisation of musical activity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 4
P. 15
oi: https://doi.org/10.26493/978-961-7055-86-3.13-16
Konservatoriji v procesu profesionalizacije
in specializacije glasbenega dela
Jernej Weiss
Univerza v Ljubljani / Univerza v Mariboru
Namen pričujoče znanstvene monografije je razmislek o idejnih, organiza-
cijskih in vsebinskih vidikih glasbenega izobraževanja v srednjeevropskem
in južnoslovanskem glasbenem prostoru v luči splošnih in narodnostno
specifičnih razvojnih glasbenih tokov po letu 1918, s posebnim poudarkom
na pretoku znanja in nosilcev javnega glasbenega izobraževanja. Sicer pa je
v središču raziskovalnega zanimanja četrte monografije zbirke Studia mu-
sicologica Labacensia z naslovom Konservatoriji: profesionalizacija in speci-
alizacija glasbenega dela: Ob stoletnici ustanovitve ljubljanskega Konserva-
torija in osemdesetletnici Glasbene akademije v Ljubljani delovanje leta 1919
ustanovljenega ljubljanskega konservatorija in njegove dve desetletji mlaj-
še naslednice Glasbene akademije ter podobnih glasbenih ustanov v Evro-
pi pred in med obema vojnama.
Prispevki znanstvene monografije so razdeljeni v tri tematske sklope.
Prvi (Delovanje konservatorijev pred in med obema vojnama v evropskem
glasbenem prostoru) proučuje nekatere najpomembnejše mejnike v razvoju
konservatorijev pred in po prvi svetovni vojni. V prvi vrsti zanimanje po-
sveča razvoju visokega glasbenega šolstva v luči družbenih sprememb med
obema svetovnima vojnama, proučuje stopnje institucionalizacije in držav-
nega nadzora ter pozornost namenja pedagoškim pristopom in koncertne-
mu repertoarju konservatorijskih produkcij.
Drugi sklop (Razvoj višjega in visokega glasbenega šolstva med obema
svetovnima vojnama na Slovenskem) poseben poudarek namenja nosilcem
13
Konservatoriji v procesu profesionalizacije
in specializacije glasbenega dela
Jernej Weiss
Univerza v Ljubljani / Univerza v Mariboru
Namen pričujoče znanstvene monografije je razmislek o idejnih, organiza-
cijskih in vsebinskih vidikih glasbenega izobraževanja v srednjeevropskem
in južnoslovanskem glasbenem prostoru v luči splošnih in narodnostno
specifičnih razvojnih glasbenih tokov po letu 1918, s posebnim poudarkom
na pretoku znanja in nosilcev javnega glasbenega izobraževanja. Sicer pa je
v središču raziskovalnega zanimanja četrte monografije zbirke Studia mu-
sicologica Labacensia z naslovom Konservatoriji: profesionalizacija in speci-
alizacija glasbenega dela: Ob stoletnici ustanovitve ljubljanskega Konserva-
torija in osemdesetletnici Glasbene akademije v Ljubljani delovanje leta 1919
ustanovljenega ljubljanskega konservatorija in njegove dve desetletji mlaj-
še naslednice Glasbene akademije ter podobnih glasbenih ustanov v Evro-
pi pred in med obema vojnama.
Prispevki znanstvene monografije so razdeljeni v tri tematske sklope.
Prvi (Delovanje konservatorijev pred in med obema vojnama v evropskem
glasbenem prostoru) proučuje nekatere najpomembnejše mejnike v razvoju
konservatorijev pred in po prvi svetovni vojni. V prvi vrsti zanimanje po-
sveča razvoju visokega glasbenega šolstva v luči družbenih sprememb med
obema svetovnima vojnama, proučuje stopnje institucionalizacije in držav-
nega nadzora ter pozornost namenja pedagoškim pristopom in koncertne-
mu repertoarju konservatorijskih produkcij.
Drugi sklop (Razvoj višjega in visokega glasbenega šolstva med obema
svetovnima vojnama na Slovenskem) poseben poudarek namenja nosilcem
13