Page 154 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik III (2007), številki 5-6, ISSN 1408-8363
P. 154
RAZPRAVE, [TUDIJE

Kapernauma, ki je bila izdelana za delo Bibllische Figuren dess Newen
Testaments 1565 (Frankfurt am Main).46 Na upodobitvi iz graškega
arhiva je zelo nerodno prerisana skupina apostolov, ki na epitafu
delujejo kot tri samostojne figure, v resnici pa gre le za del večje
skupine. Morda bi na podobno napako lahko sklepali tudi pri repro-
dukciji desne strani epitafa, ki je avtor v začetku 18. stoletja ni več
razumel.47

Schrattenbachov epitaf je tudi delno primerljiv le z reliefom, ki ga
je dal postaviti palatinski grof Ottheimer v Neuburgu a. d. Donau.
Ta relief iz leta 1543 je nekoč stal neposredno nad vhodom v prote-
stantsko grajsko kapelo v tem mestu, zdaj pa se nahaja v Bavarskem
narodnem muzeju v Münchnu. Ohranjena je tudi skica za izdelavo,
katere avtor je Hans Vischer.48 Osrednja upodobitev predstavlja pred
Kristusom in skupino apostolov klečečo ženo iz Kanaana s sprem-
stvom, ki prosi za ozdravitev svoje obsedene hčerke. Hči sicer ni bila
judovske vere, vendar jo je Kristus zavoljo močne materine vere kljub
temu ozdravil. Upodobitev je zgolj simbolična in se navezuje nepo-
sredno na Luthrovo doktrino o odrešitvi po veri.49 Nagrobnik bratov
Schrattenbach je brez dvoma nastal na podlagi osebnega sporočila
njune sestre Suzane, izraženega prek sodobne luteranske ikono-
grafije, vendar pa bo dokončna razrešitev spominske plošče ostala
nejasna, dokler arhivski podatki ne prinesejo na dan več podatkov o
Erazmu in Sebastijanu Schrattenbachu.

46 Delo reproducirano v: The Illustrated Bartsch 19 1987, str. 335ss.
47 Baron Stadl, ki je v svojem obširnem genealoškem delu o štajerskih družinah

upodobil celo vrsto nagrobnikov, epitafov in drugih spomenikov, je v svojih
prerisih zelo pogosto improviziral, izpuščal detajle in tudi pomembnejše
prizore, ki jih verjetno ni dobro razumel, nenatančno skiciral na licu mesta
ali pa se je mogoče celo zanašal na skice drugih. O spomenikih slovenskega
ozemlja iz tega rokopisa bo objavljan poseben članek v prihodnji številki
Acta historiae artis Slovenica.
48 Več o tem: SMITH 1994, str. 81–86.
49 Upodobitev je verjetno nastala za priložnost, ko se je leta 1543 palatinski
grof Ottheinrich spreobrnil v luteransko vero. Leto dni pred tem je umrla
njegova katoliška žena Suzana Bavarska in žena z Kanaana je prispodoba
globoko verujoče priprošnje za osebo druge vere. SMITH 1994, str. 81.

152
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159