Page 9 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 9

Uvodnik
                                       Editorial


                                   Branka Rotar Pance
                             Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo
                                 branka.rotar-pance@ag.uni-lj.si




                  vajseti letnik revije zaključujemo s pestro zbirko prispevkov, pri če-
                  mer prav posebej izpostavljam dva, ki segata na področje glasbeno-
           D-gledališke umetnosti in skušata podati smernice, kako se soočiti z
           izzivi približevanja operne umetnosti mladi publiki. K mladim pevcem sre-
           dnješolskih zborov iščejo poti zborovodje, ki poleg strokovnega dela najdejo
           pomembne informacije v raziskavah, kako izbrati primeren repertoar za da-
           našnje pevske generacije. Prispevki s področja dela z učenci s posebnimi potre-
           bami postajajo že stalnica in prav je tako, saj je ta tematika izjemno aktualna
           tako na področju splošnega izobraževanja kot tudi v glasbenem šolstvu. Veseli
           nas, da zvezek vključuje povzetka dveh doktorskih disertacij, zagovorjenih no-
           vembra in decembra 2024 v okviru interdisciplinarnega študijskega programa
           Humanistika in družboslovje, področje Glasbena pedagogika. Do zdaj v pris-
           pevkih še nismo segli na področju uporabe in vključevanja umetne inteligence
           na glasbenopedagoškem področju ali na področju interdisciplinarnih raziskav.
           Tehnološke spremembe pri predvajanju glasbe in pri vključevanju v glasbeno-
           -izobraževalne procese pa so zelo pomembna tema raziskovanja, zato 41. zvezek
           revije začenja prispevek s to tematiko.
               Nikolina Matoš in Srđan Stanojević predstavljata izsledke raziskave o izo-
           braževalnem potencialu YouTubovih kanalov za poučevanje in učenje glasbe
           v različnih kontekstih. Izbrala sta šest kanalov, z imeni David Bruce Compo-
           ser, Rick Beato, Inside the Score, Music Matters, Adam Neely in Nahre Sol,
           jih analizirala z vidika glasbe in glasbene vzgoje ter primerjala vsebine glede na
           kakovost interpretacije, reprezentacije in dostopnost vsebin. Ugotavljata, da so
           analizirani videoposnetki primerni za uporabo v različnih učnih kontekstih in
           v prožnih učnih okoljih.
               Z opernega področja smo doslej v reviji objavili le prispevek Verice Jane-
           va in Bogdane Borota (2014) z naslovom »Nekateri izzivi izobraževanja oper-
           nih pevcev v Italiji«. V 41. zvezku na to področje obravnave segata dva pris-
           pevka. V prvem Miha Nahtigal opozarja,  da je zanimanje  javnosti za nove
           operne stvaritve zelo majhno. Razvidno je pomanjkanje raziskav, kako publi-
           ko privabiti v operne hiše na predstave sodobnih vokalno-instrumentalnih del.
           Nahtigal ob pregledu relevantne literature izpostavlja dejavnike, ki vplivajo na
           upad zanimanja za sodobna operna dela. Estetika je s področja lepega preš-
           la na grdo in nelepo, kar publika večkrat zaznava v skladbah, ki uporabljajo

           Izvirni znanstveni članek ◆ Original Scientific Article  © Author
           https://doi.org/10.26493/2712-3987.20(41)9-11
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14