Page 9 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 9
Uvodnik
Editorial
Branka Rotar Pance
Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo
branka.rotar-pance@ag.uni-lj.si
vajseti letnik revije zaključujemo s pestro zbirko prispevkov, pri če-
mer prav posebej izpostavljam dva, ki segata na področje glasbeno-
D-gledališke umetnosti in skušata podati smernice, kako se soočiti z
izzivi približevanja operne umetnosti mladi publiki. K mladim pevcem sre-
dnješolskih zborov iščejo poti zborovodje, ki poleg strokovnega dela najdejo
pomembne informacije v raziskavah, kako izbrati primeren repertoar za da-
našnje pevske generacije. Prispevki s področja dela z učenci s posebnimi potre-
bami postajajo že stalnica in prav je tako, saj je ta tematika izjemno aktualna
tako na področju splošnega izobraževanja kot tudi v glasbenem šolstvu. Veseli
nas, da zvezek vključuje povzetka dveh doktorskih disertacij, zagovorjenih no-
vembra in decembra 2024 v okviru interdisciplinarnega študijskega programa
Humanistika in družboslovje, področje Glasbena pedagogika. Do zdaj v pris-
pevkih še nismo segli na področju uporabe in vključevanja umetne inteligence
na glasbenopedagoškem področju ali na področju interdisciplinarnih raziskav.
Tehnološke spremembe pri predvajanju glasbe in pri vključevanju v glasbeno-
-izobraževalne procese pa so zelo pomembna tema raziskovanja, zato 41. zvezek
revije začenja prispevek s to tematiko.
Nikolina Matoš in Srđan Stanojević predstavljata izsledke raziskave o izo-
braževalnem potencialu YouTubovih kanalov za poučevanje in učenje glasbe
v različnih kontekstih. Izbrala sta šest kanalov, z imeni David Bruce Compo-
ser, Rick Beato, Inside the Score, Music Matters, Adam Neely in Nahre Sol,
jih analizirala z vidika glasbe in glasbene vzgoje ter primerjala vsebine glede na
kakovost interpretacije, reprezentacije in dostopnost vsebin. Ugotavljata, da so
analizirani videoposnetki primerni za uporabo v različnih učnih kontekstih in
v prožnih učnih okoljih.
Z opernega področja smo doslej v reviji objavili le prispevek Verice Jane-
va in Bogdane Borota (2014) z naslovom »Nekateri izzivi izobraževanja oper-
nih pevcev v Italiji«. V 41. zvezku na to področje obravnave segata dva pris-
pevka. V prvem Miha Nahtigal opozarja, da je zanimanje javnosti za nove
operne stvaritve zelo majhno. Razvidno je pomanjkanje raziskav, kako publi-
ko privabiti v operne hiše na predstave sodobnih vokalno-instrumentalnih del.
Nahtigal ob pregledu relevantne literature izpostavlja dejavnike, ki vplivajo na
upad zanimanja za sodobna operna dela. Estetika je s področja lepega preš-
la na grdo in nelepo, kar publika večkrat zaznava v skladbah, ki uporabljajo
Izvirni znanstveni članek ◆ Original Scientific Article © Author
https://doi.org/10.26493/2712-3987.20(41)9-11